1. Etappe- Regensburg bis Straubing

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: jednotlivé výhledy

Asfalt, štěrk, suť

První etapa je mnohem kratší začátek trasy než ostatní a je také méně namáhavá, protože vede podél Dunaje, a je tedy zcela rovinatá. Pokud začínáte trasu u hrobky svatého Wolfganga ve Svatém Emmeramu, je nejlepší opustit Regensburg takto: na náměstí Emmeramsplatz odbočte doprava a pokračujte po ulici St Peters-Weg až k ulici Maximilianstraße, na kterou odbočte doleva. Jedná se o jedinou širokou a rovnou ulici v regensburském Starém Městě. U katedrály odbočte vlevo do ulice Domstraße, u katedrály zahněte za roh, až dojdete do uličky "Unter den Schwibbögen", do které zahněte vpravo. Přijdete na větší náměstí, kde uvidíte dunajský most "Eiserner Steg". Po jeho použití se ocitnete na ostrově Wöhrd, kde se zviditelní značení Dunajské cyklostezky. Tato stezka je tak dobře značená, že ji po zbytek dne nemůžete minout. Popis přesné trasy se proto nejeví jako nutný a omezíme se zde pouze na to, co je na cyklostezce k vidění a zažití.
Nejprve pojedete na kole přes regensburská předměstí Schwabelweis a Tegernheim, poté dlouhé úseky po náspu, který chrání krajinu před povodněmi. Za Donaustaufem se svahy přiblíží k řece a neměli byste si nechat ujít pohled na Walhallu.
Asi dvacet kilometrů za Donaustaufem projíždíte Wörth, který je pozoruhodný svým malebným hradem, kdysi sídlem regensburských biskupů. Cyklostezka pak vede "rovnou jako prkno" Podunajskou nížinou a prochází řadou malých vesnic. V této krajině se nachází Sossau, které je již součástí městské části Straubing, se zajímavým poutním kostelem.
Ze Sossau je nejlepší jet na kole podél Dunaje, tedy východním směrem, až k dalšímu mostu (most Agnes Bernauer), kde přejedete řeku a pokračujete rovně po cyklostezce přímo do Straubingu.