2. Etappe - Straubing bis Vilshofen

• vhodné za každého počasí
  • vhodné pro rodiny

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt

Tato etapa vede převážně podél Dunaje, a proto na dlouhých úsecích nemá žádné stoupání. Trasa je plná krásných památek. Pokud opustíte Dunaj, abyste navštívili kláštery Osterhofen a Aldersbach, které stojí za vidění, budete se muset smířit s krátkým stoupáním. Cyklisté opouštějí Straubing stejnou cestou, jakou přijeli, tedy po stejných mostech. Za mostem Agnes Bernauer se cyklostezka větví doprava a vede stejnou krajinou jako první den. Jakmile se však k němu přiblížíme, objeví se hřeben Bogenbergu. Stojí za to udělat si krátkou odbočku k opatskému kostelu v Oberaltaichu, který díky tomu, že byl postaven a vyzdoben dříve, není tak velkolepý jako pozdější kostely, které míjíme, ale přesto se jedná o krásný raně barokní soubor. Zanedlouho jsme v městečku Bogen.
Sportovně založený cyklista, pro kterého je tato trasa poutní, by si neměl nechat ujít příležitost vystoupat 3 kilometry za Bogenem na 120 metrů vysoký Bogenberg s poutním kostelem.
Cesta pokračuje podél Dunaje a jeho nábřeží. V Mariaposchingu překonává Dunaj přívoz. Jedná se o "lanový přívoz", který využívá proudu řeky. Provozují ho dva okresy, které spojuje. O několik kilometrů dál odbočíme vlevo směrem na Metten, jehož dvouvěžový klášterní kostel je již nějakou dobu vidět.
Tržní město Metten opustíme východním směrem a po několika kilometrech dorazíme do okresního města Deggendorf.
Za Deggendorfem se severní kopce opět přibližují k Dunaji. Na druhém břehu se do řeky vlévá Isar. Za koupacím jezírkem se po levé straně opět nachází známý klášter Niederaltaich.
V Niederaltaichu překračuje Dunaj přívoz, takže už nyní můžete přejít na druhý břeh, jinak tak můžete učinit na velkém mostě, který se po smyčce klene přes řeku dále dolů. Na jižní straně odbočte vlevo a pak pokračujte na kole rovně přes Ruckasing do Osterhofenu. Tam projedete na kole městem. V jižní čtvrti Altenmarkt se tyčí slavný klášterní kostel. Dostanete se k němu po silnici Altstadt - Vorstadt - Bahnhofstraße a po průjezdu pod železnicí po krátkém stoupání.
Z Altenmarktu se vydejte jižním směrem. Na další velké křižovatce za koncem města odbočte vpravo a držte se této silnice, která vede nejprve přes kopec a pak rychle dolů do údolí Vils. Poté pokračuje do Aldersbachu, kde nelze přehlédnout kostelní věž a pivovarský komín. Od 29. dubna do 30. října 2016 pořádají Dům bavorské historie, okres Pasov a obec Aldersbach ve spolupráci s pivovarem Aldersbach Bavorskou zemskou výstavu 2016 "Pivo v Bavorsku". Příležitostí je 500. výročí bavorského zákona o čistotě.
Z Aldersbachu vede trasa ven z údolí, nejprve po asfaltové silnici, poté odbočuje vlevo na značený úsek řeky Vils, úzkým údolím, které vede přímo do města Vilshofen.