3. Etappe - Vilshofen bis Braunau

Kondice: střední
panoráma: jednotlivé výhledy

Asfalt

Z Vilshofenu se vydáme na jihovýchod směrem na Ortenburg. Nacházíme se v bavorském Klosterwinkelu, známém také jako Dolní bavorské Toskánsko. Trasa vede mírně kopcovitým terénem a před Svatým Wolfgangem u Wengu je dokonce krátké prudké stoupání. Projedete bavorským lázeňským trojúhelníkem a nakonec dorazíte k hostinci, kde jsou výborně propracované a vybavené cyklostezky. Z náměstí ve Vilshofenu se vydáme na kole k mostu Vilsbrücke, odkud je krásný výhled na město, a pak rovnou přes čtvrť Vilsvorstadt. Za železničním podjezdem se držíme vlevo směrem na Ortenburg. Cesta mírně stoupá do Zeitlarnu, kde hned za autobusovou zastávkou odbočíme doprava a dostaneme se na cyklostezku Wolfach, po které dojedeme do Ortenburgu.
Ortenburg je známý jako protestantská enkláva uprostřed hluboce katolického Dolního Bavorska.
Na ortenburském náměstí se stezka odklání na západ směrem k Parschalingu, po kterém se dostaneme na silnici PA 28 a hned za Parschallingem k poutnímu místu Sammarei, které stojí za vidění.
Pokračujeme po vesnické silnici a pak zpět po silnici PA 75 do Sachsenhamu. Nedaleko Haarbachu se silnice PA 75 napojuje na silnici PA 78 vpravo. Po této silnici se držíte stále rovně a míjíte několik malých vesnic, například Riedertsham. Hötzenham a Schnellertsham. V lese nad obcí Schnellerstham odbočuje vpravo cesta vedoucí hlouběji do lesa a ven z něj, vlevo pak další poměrně strmá šotolinová cesta. Na konci cesty a lesa se nacházíte v obci St. Wolfgang bei Griesbach.
Ze St. Wolfgang rychle klesáte do Wengu. Nacházíte se v Rotthalu v tzv. lázeňském trojúhelníku. Bad Birnbach je napravo, Bad Griesbach nalevo. Pokud nemáme na programu návštěvu jedněch z těchto dvou lázní, nedotýkáme se ani jednoho z nich, ale jedeme mezi nimi rovně po silnici PA 72. V tomto případě je třeba se podívat na cestu, která vede přes lázně. Na této silnici zůstaneme i poté, co přejedeme hlavní silnici, a za obcí Kindlbach odbočíme doleva a pak opět doprava. Tím se dostaneme na golfové hřiště Sägmühle. V okolí Bad Griesbachu je více golfových hřišť než v kterémkoli jiném regionu v Německu. Za golfovým hřištěm přejedeme řeku Rott, pokračujeme vlevo a po stoupání dojedeme do obce Asbach.
Z Asbachu pokračuje trasa na jih po asfaltové silnici přes kopec. Odtud sjedeme dolů a po silnici Griesbacher Straße, která odbočuje doprava, se dostaneme do Rotthalmünsteru.
Na dolním konci náměstí odbočte na východ a dojdete k ulici Bahnhofstraße, která odbočuje doprava. Zde začíná cyklostezka "Alter Dammweg", která vás zavede na příjemnou, rovinatou jízdu mimo silnice do údolí řeky Inn. Končí v Kirchhamu, kde se napojuje na Innskou cyklostezku. V Kirchhamu se nacházíte v oblasti termálních lázní Bad Füssing, které leží o něco severněji. Poznáte to podle mnoha kaváren a penzionů. Nachází se zde také zámek, který je k dispozici lázeňským hostům.
Poté se vydáme po Innské cyklostezce, která nás vede jižním směrem, přičemž stále sledujeme tok řeky Inn. Jelikož se jedná o mohutnou štěrkovou pláň, nečekají nás žádná další stoupání. Nepřehlédněte odbočku na Aigen am Inn a udělejte si krátkou odbočku.
V Eringu máte možnost překročit Inn u závory poblíž hradu Frauenstein a přejít z Německa do Rakouska. Cyklostezka Inn tam pokračuje a je pravděpodobně ještě lépe značená a má ještě více informačních materiálů než stezka na druhé straně řeky. Většinu času jedete na kole po hrázi a opakovaně se vám naskýtá pohled na přírodní krajinu dolního Innu s malebnými přítoky a bohatou flórou a faunou. Jedná se totiž o rozsáhlou přírodní rezervaci. Malebným vrcholem je hrad Hagenau, který je nádherně umístěn na rybníku a je nádherným motivem pro fotografování. Na konci dojedete do Braunau a musíte překonat krátké stoupání, abyste se dostali do města na vyvýšeném místě.