Rundweg 7 - Kapellen & Bildstöcke Vöcklamarkt

Kondice: střední
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt, štěrk, suť, Ulice, Turistická cesta

První zajímavost hned na začátku: farní kostel "Maria Himmelfahrt", který je díky své velikosti známý také jako "katedrála Vöcklatal". Vedle farního kostela se nachází morový sloup.
Stejně jako u všech kapliček, božích muk a přícestných křížů, které na naší túře míjíme, zde najdeme stručný popis a vysvětlení.

Nyní procházíme kolem kostela a přecházíme ulici Marktstraße u trafiky. Jdeme na východ po Herrnwiesweg a brzy objevíme po levé straně vchodu do domova důchodců kapličku svatého Josefa. Odtud jdeme dál, přejdeme ulici Pfaffinger Bezirksstraße a hned uvidíme krytou dřevěnou lávku, po které přejdeme na druhou stranu Vöckla.

O pár kroků dál je na rozcestí další kaplička u cesty, my se dáme doleva a jdeme po takzvaném Herrnstegu zpět do ulice Pfaffinger Bezirksstraße. Zde opět přejdeme silnici a jdeme zpět po chodníku směrem k Au. Na úzké křižovatce odbočíme doprava do ulice Haushamer Straße. Po několika metrech dojdeme na další rozcestí. Zde nyní jdeme do kopce přes "Maurachen Allee", zvláštní druh přírodní památky. Po stoupání přijdeme do Haushamerfeldu , který je známý daleko za hranicemi. Památník selské války zde připomíná dramatické události selských válek kolem roku 1625. Na památku těchto tragických střetů mezi sedláky a statkáři se zde každé dva roky koná také "Frankenburská hra v kostky".

Naše túra nás nyní zavede dolů k pfaffingské návsi a pak kolem tenisových kurtů o něco strměji nahoru k pfaffingskému filiálnímu kostelu s nádhernou farou.
Kostelík v Pfaffingu je jedním z nejstarších bohoslužebných míst v okrese Vöcklabruck. Románské zdivo kostela pochází z období mezi lety 1050 a 1150. V období gotiky v 15. století byl kostel rozšířen směrem na západ. V roce 1631, který je v příručkách uváděn jako rok výstavby, dostal kostel zvenčí nový, barokní nátěr omítky.

Severně od kostelíka vede úzká pěší a cyklistická stezka do obce Holzpoint. Zde se vyplatí udělat krátkou zajížďku. Za tím účelem odbočíme vpravo a krátce nato odbočíme vlevo po úzké vesnické silnici, abychom se dostali k pozoruhodné přícestní kapličce rodiny Kiblerů v zadní části obce (asi po 200 metrech).
Musíme se však vrátit na nákladní cestu. Jdeme západním směrem k další vesnici. Krátce před Friedingem odbočíme vlevo k osamělému povětrnostnímu kříži v širokém poli (asi 300 metrů). Zpět ve vesnici Frieding můžeme navštívit velkolepou domovní kapli rodiny Konradů. (To je povoleno i přes plot!)

Krátce za Friedingem - kousek před tím, než silnice vjede do malého lesa - odbočuje vlevo jižním směrem polní cesta. Dobrá viditelnost na tomto úseku trasy poskytuje nesrovnatelně fantastický panoramatický výhled na alpskou horskou krajinu Solné komory. Nakonec dorazíme do vesnice Ziegelhaid.
V Ziegelhaidu se držíme vpravo a vyjdeme z obce západním směrem.

Brzy dojdeme na další křižovatku, kde odbočíme vlevo. Krátce předtím, než v malém ohybu silnice odbočíme opět doleva na polní cestu, máme možnost udělat další odbočku. Asi 150 metrů dále po silnici se po pravé straně nachází malá kaplička u cesty.
Výše zmíněná polní cesta vede mírně z kopce do Fischhamu. Hned za mírnou odbočkou vlevo se po pravé straně vesnické silnice nachází tzv. daxlovská kaple patřící rodině Neubacherů, kterou samozřejmě můžeme navštívit.
Po návštěvě Daxlovy kaple se držíme vpravo a opouštíme Fischham po úzké polní cestě. Tato bývalá církevní cesta nás vede dolů a nad ní k Pfadi-Alm. Na tomto úseku okružní túry je další krátká odbočka (cca 200 m) ke kapličce vlevo.
Od Pfadi-Almu pak vystoupáme k nedávno opravenému kostelu Kalvárie Vöcklamarkt, malému kostelíku se zvláštní historií.

Na Kalvarienbergu nám Vöcklamarkt leží takříkajíc u nohou a my si opět vychutnáváme nádherný výhled na nesrovnatelnou krajinu Attergau.
Nakonec se vrátíme do výchozího bodu stupňovitým sestupem s kapličkami křížové cesty.

Zastávky na občerstvení:
Všechna stravovací zařízení ve Vöcklamarktu.