Soleweg nach Ebensee zum Traunsee

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: jednotlivé výhledy

Asfalt, štěrk, suť

Délka: 19 km / doba chůze: 5 h (9,3 km / 2,5 h na nádraží Langwies)

Na této dlouhé túře podél řeky Traun sledujeme solanku z Langwies do Ebensee. Z výchozího bodu jdeme směrem k železniční stanici, kterou však opustíme po pravé straně a rovně přejdeme Steinfeldský most přes Traun. Držíme se vlevo a před přechodem přes Rettenbach dojdeme k informační tabuli Spolkových lesů. Na další křižovatce se dáme cestou úplně vlevo a jdeme mírně od řeky Traun do čtvrti Roith. Tam musíme za další informační tabulí použít pracovní most přes Traun, protože přes areál vápenky není možné pokračovat. Na
Další 2 km po proudu řeky vedou po stezce pro pěší a cyklisty vedle hlavní silnice k mostu přes Traun v Mitterweißenbachu (autobusová zastávka). Tento most také přejdeme a jdeme po zpočátku široké silnici kolem nádraží v Mitterweißenbachu, která se nakonec zúží a je na ní malý provoz. U železničního přejezdu skupiny domů Kößlbach (zde naše žluté značení končí) jdeme rovně po štěrkové cestě lesem k železniční stanici Langwies. Zde opět přejdeme řeku Traun (autobusová zastávka) a po asfaltové cyklostezce a turistické cestě se vydáme 300 metrů doprava, až se u nenápadného mostu (Langbach) dostaneme na hlavní silnici.
U nenápadného mostu (Langbach) musíme přejít hlavní silnici a vystoupat 70 m na začátek vlastní solanecké stezky (informační tabule). Tato jeden až dva metry široká a rovná stezka nyní vede rovně 9 km do centra Ebensee (nádraží). Pozor: Jsou zde závory, které lze minout! U domů se vždy držte rovně! Jednou vede cesta 300 metrů po staré Langwieserstrasse!