Miliónová cesta

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: jednotlivé výhledy

Asfalt, štěrk, suť

Miliónová cesta ve Windischgarstenu zve k tříhodinové vycházce se 26 zastaveními a překrásnými vyhlídkami.
Zhruba 26 stanic s nejkrásnějšími výhledy do údolí Garstnertal dokazuje, jak za 250 miliónů let geologicky vznikala krajina Pyhrn-Eisenwurzen v celé své rozmanitosti.

Půjdete částečně také po historické proviantní cestě, po které se dopravovaly po staletí proviant a železo přes průsmyk Hengstpass a objevíte stopy staré železné stezky.

Cesta do minulosti začíná u nádraží ve Windischgarstenu a vede nejprve do centra obce, kolem náměstí a u křižovatky nalevo směrem na Rosenau am Hengstpaß. Asi po 200 metrech odbočte doprava ke koupališti a napravo kolem koupaliště ke geologické naučné stezce v přírodním parku. Geologická naučná stezka vám ukáže zobrazení hornin, které tvoří naši půdu a pohoří kolem Windischgarstenu.

Na druhém konci přírodního parku vede cesta dále po štěrkové vrstvě potoka Dambach a vy můžete sami objevovat kamenné svědky dějin Země.

Nyní pokračujte po silnici směrem na průsmyk Hengstpaß až k ústí potoka Fraitbach, kde je také parkoviště pro soutěsku Fraitgraben. Jděte podél potoka roklí až k první odbočce. Zde soutěsku opusťte doprava směrem k Windischgarstenu, užijte si velkolepý pohled na údolí Garstnertal.

Na druhé křižovatce pokračujte nalevo a sledujte stále značení směrem na Windischgarsten až přijdete opět přímo na náměstí ve Windischgarstenu.

Miliónová cesta je pestrý okruh jen se dvěma stoupáními. Je obzvlášť vhodná pro rodiny.

výchozí bod: Nádraží Windischgarsten
cílový bod: Náměstí před radinicí ve Windischgarstenu

další informace:
  • možnost zajistit stravu

Podrobnosti - vycházky
  • tématická cest
dosažitelnost / příjezd

autem:
Dálnice A1 - exit Voralpenkreuz na A9 (Pyhrnautobahn) směr Graz - exit Roßleithen / Windischgarsten