Panoramaweg

• vhodné za každého počasí
  • vhodné pro rodiny

panoráma: skvělé panorama

Asfalt, štěrk, suť, Nezpevněný, nepřipevněný, Turistická cesta

Panoramatická stezka
"Nejprve pohled do historie, pak na vrcholky Alp."
Od výchozího bodu (1) vás po turistické trase provázejí žluté značky s nápisem "Panoramaweg". Po několika metrech dojdete k "Malému oblouku" (2), severnímu portálu jako vstupu do bývalého klášterního komplexu. Za malým obloukem máte možnost navštívit zříceninu hradu Windhaag (3). (5 min. chůze). Po příchodu ke zřícenině hradu vede nově vybudované schodiště nahoru do pevnosti. Odtud se vám naskytne nádherný výhled na Machland a hory. Pokračujte středem obce severním směrem přes "Großer Torbogen" (4), který býval severním východem z "Moarhofu" z bývalého hradního komplexu hraběte Enzmilnera.
Před koncovou značkou obce se cesta větví doprava, vy opustíte hlavní silnici a půjdete po staré okresní silnici, která je nyní obytnou cestou a turistickou stezkou. Po několika metrech z této cesty odbočuje doprava "Enzmilner Kulturwanderweg, Panoramaweg Route II". Nespěchejte a udělejte si odbočku (200 m) k panoramatickému výhledu. Nenechte si ujít tento nádherný výhled z Ötscheru na Traunstein! Nyní se vraťte zpět a držte se značené "Panoramaweg", která po krátké době odbočuje z asfaltové silnice do osady na udržovanou travnatou cestu až na vrchol kopce. Před lesem vás k odpočinku a rozhlédnutí vybízejí dvě lavičky (5).
Po vrcholu kopce se vrátíte zpět na hlavní silnici. V zatáčce minete bývalý hostinec Knoll a po několika metrech odbočíte vlevo k takzvanému "Schwaigerhäuser"

- slepá ulice je určena pouze pro motoristy. Na konci spojovací cesty odbočte vlevo na polní cestu "Bauernsteiner" (6) - naproti statku Bauernsteiner. Po několika metrech se vám naskytne nádherný výhled na sousední obec Allerheiligen (7). Za levotočivou zatáčkou vybízejí dvě lavičky vpravo k odpočinku (8).
Tato nákladní cesta vede přes čtvrť "Dörfl" (9) a poté v serpentinách do lesnaté oblasti, kde se cesta na konci rozdvojuje: pokračujte vpravo po Panoramaweg - vlevo kratší zpáteční cesta do Windhaagu. I když půjdete lesem rovně, vrátíte se zpět do Windhaagu. Tento popis vás zavede dále po Panoramaweg přes krátký
lesní úsek ke dvěma velkým modřínům vlevo a vpravo od nákladní cesty/odpočinkové lavičky (10) . Po několika metrech se panoramatická stezka odkloní doleva, cesta vás povede kolem statku "Großrothmayr" (11) s jízdárnou a otevře se vám nádherně velký panoramatický obraz.
Nyní se vydejte rovně a z kopce k "Bäckerteich" (12) . Tento rybník pravděpodobně kdysi dávno patřil k "Bäckenhausu". Tehdy byly bäckerhausy hostince, kde hosté konzumovali pouze nápoje od hospodáře, ale svačinu si brali z domova a příbory dostávali od hospodáře. U rybníka vede cesta kolem transformátoru vpravo na ulici Rechberger Landesstraße. Odtud se vydejte po chodníku k hostinci Hoftaverne Holzer a
pokračujte přímo do centra obce zpět k výchozímu bodu.
výchozí bod: Výchozím bodem je centrum obce nebo informační tabule před hostincem na statku Holzer.
cílový bod: Centrum obce nebo informační tabule před hostincem na statku Holzer

další informace:
  • okružní cesta
  • možnost zajistit stravu

Podrobnosti - vycházky
  • udržovaná cesta pro zimní túry
Parkování
  • Vhodné ve dvou
  • Vhodné s dítětem
  • časná zima
  • největší zima, opravdová zima