Karl Pilz Rundwanderweg

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

Nádherná okružní turistická trasa v Bad Goisernu u Hallstattského jezera s dobou chůze cca 3-4 hodiny a spoustou panoramatických výhledů.

Věnováno čestnému občanovi a dlouholetému řediteli lázní Karlu Pilzovi

Na návrh Karla Rainera, předsedy Spolku pro zlepšení stezky v Ramsau, vyznačilo tržní město Bad Goisern okružní turistickou stezku po stávajících pěších cestách (žluté značky). Je pojmenována po zasloužilém bývalém řediteli lázní a čestném občanovi Karlu Pilzovi . Karl Pilz (1909-1993) působil v letech 1957-1974 jako ředitel lázní v Bad Goisern a svým velkým nasazením trvale přispěl k rozvoji cestovního ruchu.

Parkovat je nejlepší na parkovišti Mitte. Přejděte silnici B 145 a jděte za Hoferem po Hofrat-Renner-Weg do Lasernu. Pokračujte vlevo asi 300 metrů po Lasernstraße a poté odbočte vpravo na Hörmannsbergweg.
Sledujte ukazatele až do obce Primesberg. Projedete kolem hotelu Vivea Gesundheitshotel a nakonec se po silnici Eidenbergerweg dostanete do Anzenau za hotelem.
Nyní opět přejděte silnici B 145 a odbočte doprava. Minete železniční stanici Jodschwefelbad a pokračujete po pěší stezce do Weißenbachu. Odbočte doprava a přes most Weißenbach dojděte na začátek stezky Soleleitungsweg, která vás dovede do Wildpfadu. Pod stezkou se nachází boční rameno řeky Traun, kde se rády zdržují divoké kachny a labutě. Krátká přestávka vybízí k jejich pozorování. Za ním protéká Traun, na který budete narážet znovu a znovu.

Jakmile vyjdete z cesty Soleweg, která byla vyhloubena ve východním svahu Hammerbergu, otevře se před vámi Goiserer Becken, na jihovýchodě ohraničený 1976 m vysokým Sarsteinem. Pokračujte pod Jochwand a uvidíte Kalmberge(Hoher Kalmberg 1833 m), západní hranici naší obce. Pokud necháte svůj pohled bloudit doleva, uvidíte na sluneční straně lázeňský hotel Vivea, který jste předtím minuli, a nad ním impozantní vysokohorskou stezku Ewige Wand.

Pokračujte kolem zdravotního střediska Hanuschhof až ke Gasthausu Rassingmühle, starému tradičnímu hostinci na řece Traun, kde už jste blízko tržního městečka Bad Goisern. Tam vás zavede cesta přes most Sophienbrücke. Okružní turistická stezka Karl Pilz však vede vzhůru lesem Maiswald, kolem odpočinkové chaty, kde se spojuje několik cest až ke střelnici z kuše Unterjoch. Vpravo nahoře opusťte Alpenhotel Dachstein a vydejte se po Langfeldweg a Rastlhochfeld k mostu Schüttbachbrücke, kde přejdete silnici k centru zimních sportů Nordic (skokanský můstek, sáňkařská dráha Trockentann, běžkařská trasa) nebo k chatě Goiserer Hütte.

Při výjezdu z malé zalesněné oblasti se přes Ramsaufelder dostanete do idylické vesnice Ramsau. Kousek sejděte z kopce a pak odbočte doleva ke Giselawarte, která je pojmenována po dceři císaře Františka Josefa, manželce bavorského prince Leopolda. Vychutnejte si nádherný panoramatický výhled na Hallstattské jezero, Sandling, Sarstein, Krippenstein a Ramsaugebirge. Tři lavičky vybízejí k posezení.

Poté pokračujte vlevo a po několika metrech dojdete po stezce Protzweg dolů přes vesnici Gschwandt k mostu Görbbrücke. Nyní musíte jít krátce po chodníku vedle silnice B 166, než odbočíte vlevo do ulice Obere Marktstraße. U křižovatky Schneiderwirt ve Stambachu pokračujte doprava směrem na Wiesen. Před podjezdem B 145 jděte vlevo nahoru a po staré kostelní cestě dojděte k mostu ve Stambachu. Stambachgraben vás zavede podél potoka Stambach. Nyní se nacházíte na jednom z nejkrásnějších míst na sluneční straně. Nakonec se opět dostanete do výchozího bodu v Lasernu.

Objednejte si turistické mapy regionu Dachstein Salzkammergut ...

Zažijte 360stupňové živé panorama Bad Goisernu....
Parkování

E-Mail goisern@dachstein-salzkammergut.at
web www.dachstein-salzkammergut.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku navštiv nás na Instagram navštiv nás na Pinterest náš videokanál na Youtube Navštivte naši stránku na Wikipedii