© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Schneeschuwandern im Mühlviertel in der Nähe von Bad Zell.

Wels – Enns

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt

Od Welsu jedete pohodolně podél stejnojmenné řeky až do Traunu. - pořád zůstáváte přímo na levém břehu řeky Traun – pokračujete kolem zčásti hlučných průmyslových zón, aniž by Vaše stezka byla naručována jejich provozem – po asi 2,5 km o několik metrů doleva, ale i dále bez aut – zvýšenou pozornost si vyžádá následující úsek 1,5 km kolem spalovny odpadů: Cyklostezka Römerradweg zůstává dole na úpatí hráze a vede teprve před bránou závodu doprava – kolem vodní elektrárny Marchtrenk a pod dálničním mostem až k odbočce směrem na Marchtrenk.
U obce Au an der Traun máte nyní možnost, abyste si pro jízdu proti proudu zvolili mezi levým nebo pravým břehem; rakouští skauti tento úsek využili jako „Cyklostezku míru“ a u příležitosti 100. výročí existence svého hnutí představili 10 zastavení:
Na severním břehu: U odpočívadla se budete držet vpravo a projedete pod silničním mostem – zůstáváte neustále v blízkosti řeky, naskýtají se ovšem možnosti odbočit směrem na Kappern, Holzleiten nebo Rutzing – možnosti ke změně břehu se Vám naskytnou u elektrárny Traun-Pucking a druhého silničního mostu na Haid – kolem Traun-Oedt a Traun-St. Dionysen až k železničnímu mostu, zde vzhůru dole a dále doprava.
Na jižním břehu: Doleva nahoru k silnici vedoucí na Au, poté ale na cyklostezku souběžnou se silnicí – hned na druhém břehu bezpečně přejet vozovku na druhou stranu – kolem značených odboček do Sinnersdorfu, Puckingu a Hasenuferu – u elektrárny Traun-Puking a druhého silničního mostu do Traunu můžete opět přejet na severní břeh – jinak pokračujete ale u železničního mostu na výšinu u Traun-St. Dionysen směrem na jih.

Z Traunu do St. Florianu (18 km)
Společně s cyklostezkou vedoucím údolím řeky Krems Kremstalradweg (R10) pokračujete podél železnice, kolem zastávky Ansfelden na východním okraji Haidu – krátce po komunikaci Industriestraße, poté opět na vlastní cyklostezce pod dálnicí, u odbočky cyklostezky Kremstalradweg kousek před nádražím Nettingsdorf dále (Bahnhofstraße), nyní společně s cyklostezkou Anton-Bruckner-Radweg (R14) po frekventovanější komunikaci Nettingsdorfer Straße přes Krems (výrobní papírenský závod budete mít po pravici). Za železnicí poté doleva na malé cestě Moosbauerstraße a zatáčkami do kopce, nebo přes Grabwikel, poté přes obce Fleckendorf a Vordermayrberg, na křižovatkách pořád více méně rovně po hlavní silnici (dohromady téměř 7 km).

Wambach
Doleva ke stejnojménému vodnímu toku, poté okruhem do kopce přes stezku Kremsdorferweg, kolem sídliště Wambacherberg a Wolfsjägerhof. Komunikace vede v zatáčkách dolů do Rohrbachu. Zde nejdříve doprava do hlavní ulice Wolferner Straße, ale brzy opět doleva do malé ulice Griftenstraße. U prvních domů sídliště Ölkam na křižovatce doprava směrem k pohostinství Zur Hölle, také u statku Gemering opět dle značek doprava, teď do kopce. Komunikací Brucknerstraße naposledy do kopce lesem. Po klikaté cestě sjedete svah do St. Florianu. Nalevo je slavný premonstrátský klášter.

Ze St. Florianu do městečka Enns (9 km, k Dunaji 11 km)
Zde doprava směrem z kopce dolů – ne ulicí Schulgasse, uzavřenou pro veřejný provoz – nýbrž dolů přes Fürstenberg, poté doleva do ulice Linzer Straße, rovně a pravotočivým okruhem na náměstí kolem ulice Wiener Straße konečně ven z obce. Kolem slévárny zvonů doprava směrem Samesleiten – a (spíše šikmo doleva) na komunikaci Samesleitner Straße směrem na Enns. Zatáčkami přes potok, poté ulicí Vorfahrtstraße doprava, ještě o kousek dál od hlučné dálnice West-Autobahn. Hned u příští odbočky opět doleva a ulicí Johann-Hoflehner-Straße k A1, kterou podjedete. Na okraji města Enns začíná vpravo cyklostezka, která vede také přes kruhový objezd.
Zde je již doprava vyznačena Dunajská cyklostezka. Zkratka má význam například tehdy, pokud kromě návštěvy města plánujete ještě další jízdu po pravém dunajském břehu. Římská cyklostezka Römerradweg vede ale rovně, také přes velkou křižovatku ulice Dr.-Karl-Renner-Straße, dále po cyklostezce na pravé straně u nové komunikace Lagerhausstraße dorvně až přímo ke kolejišti, zde doprava až k nádraží Enns.

výchozí bod: Wels
cílový bod: Enns

další informace:
  • možnost ubytování
  • možnost zajistit stravu

• Vhodné pro skupiny
  • Vhodné pro děti (6 - 14 roky / roků)