Färberrunde Nr. 912

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt

Začátek a cíl okružní cyklotrasy je na krásném náměstí v centru Gutau.
Trasa směřuje do Pregartenu, kde hned na začátku minete nabíjecí stanici pro elektrokola (před školou v Gutau).

. Asi po 1 km odbočte doleva na Hundsdorf, následuje dlouhé stoupání na Hundsberg. Na vrcholu se vám odmění nádherným výhledem na kopce Mühlviertel.
Nyní vás čeká 7 km pohodové jízdy krásnou přírodou do Pregartsdorfu, kde odbočíte vlevo na Gmeinerhof. Po 2 km a velmi prudkém klesání dojedete do Reichensteinu. Po případné návštěvě zříceniny Reichenstein byste měli využít možnosti občerstvit se v hospodě na protějším statku.
Po cca 10 km jízdy údolím Aisttal máte možnost udělat si zajížďku ke zřícenině Prandegg u "Riedlhammeru". Cyklostezka Gutau však pokračuje ještě cca 5 km podél Stampfenbachu, kde nakonec odbočíte vlevo směrem na Fürling. Po 1,5 km stoupání se u hostince Gasthaus Rampetsreiter nabízí další možnost posilnit se na zbývajících 10 km.
Odtud vede krátké stoupání na křižovatku, kde je třeba odbočit vlevo a vrátit se zpět do Gutau. Zbývající, klidnější úsek vede kolem krásně zrekonstruovaného zámku Tannbach a přes Au do Gutau.
Jakmile dorazíte na náměstí, četné zahrádky našich hostinců zvou k odpočinku. Poté byste si neměli nechat ujít příležitost navštívit barvířské muzeum nebo si užít pohodovou procházku po ornitologické stezce!
Pro ty, kteří se v Gutau cítí jako doma a chtějí zůstat déle, je k dispozici řada útulných ubytoven.