© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Schneeschuwandern im Mühlviertel in der Nähe von Bad Zell.

Cesta Vápencovými Alpami, etapa 5

panoráma: skvělé panorama

Asfalt, Turistická cesta

Cesta Vápencovými Alpami, etapa 5 - Geologie: WINDISCHGARSTEN - GOWILALM
5. etapa vede z Windischgarsten do obce Spital am Pyhrn na Gowilalm. Fascinující panoramatické pohledy včetně vysokohorské monumentality! Klimatické lázně Windischgarsten (602 m n. m.) leží uprostřed široké, horami lemované kotliny, která patří k nejkrásnějším kotlinovým krajinám v severní části Alp. Město je turistickým a hospodářským centrem regionu Pyhrn-Priel. Ve Windischgarstenu se nachází řada sportovních zařízení, např. golfové hřiště, stezky pro horská kola, 2 tenisové kurty plus kryté tenisové centrum, jezdecký klub, lezecká hala v AV-Heimu atd. Dobře vedené hotely a hostince zvou k posezení. Zvláštními skvosty jsou proslulé arkádové nádvoří v bývalém Lechnerhausu a Žalmová stezka v kostelním parku.

Z náměstí Windischgarsten dojdeme kousek na východ k rozcestí Rosenau am Hengstpass nebo Spital am Pyhrn (kadeřnictví Hödl). U rozcestníku "Proviantweg" se vydáme po Pfarrgasse do kopce kolem farního úřadu k dalšímu rozcestí. Štěrková cesta nás vede po okraji svahu nad Heimathausem (muzeum) a venkovním bazénem do krajinářského parku (geologická naučná stezka aneb geologické zvláštnosti tohoto regionu od Oberschulrata Stanzela).

Nyní se vydáme po dobře udržované turistické stezce u potoka do údolí (Millionenweg = miliony let geologické historie) k pile Pistlmühle. Zde projdeme proti proudu řeky přes areál továrny k hostinci Schaffelmühle. Nyní jdeme doprava (Güterweg Bischofsberg) po bezprašné cestě vzhůru, kolem kavárny Café Sophie na rozcestí (vpravo by měl být hotel Sperlhof). Poté, co se vydáme po levé větvi silnice, jdeme východním směrem po bezprašné nákladní cestě k zemědělské usedlosti Hansl am Graben. Půjdeme jižním směrem do kopce přes hospodářský dvůr k rozcestníku a vlevo dolů do rozvodněného dna údolí Fraitgraben. Zde se vydáme lesní cestou u potoka do údolí k mlýnu Ramitscheder. Dále proti proudu potoka dojdeme k domu Stanglmühle (bývalá Lodenstampfe) a cestě nahoru ke kapličce Dansbach.

Po bezprašné cestě stoupáme do oblasti osady (rozcestí na Spital am Pyhrn ke Gasthofu Schrofler nebo Landhotelu Oberwengerhof). Zde odbočíme vlevo mírně na východ k dalšímu rozcestí a vpravo do kopce k občerstvovací stanici Singerskogel. Cesta nás nyní vede mírně do kopce, pak doprava (parkoviště) na stezku č. 616. Částečně po alpské cestě, částečně po malé silničce, křižující několik lesních cest, nakonec stoupáme strměji k chatě Gowilalmhütte s nádherným výhledem na široké údolí Garstnertal a okolní hory.

výchozí bod: Turistické centrum Windischgarsten
cílový bod: Gowilalm, Spital am Pyhrn

další informace:
  • možnost zajistit stravu

Podrobnosti - vycházky
  • tématická cest
dosažitelnost / příjezd

autem:
Jízdy od dálnice 138 v Windischgarsten severní nebo středu směrem ke středu. Ve firmě E-TECH přijedete na úzkém poloostrůvku, předat toto a pak přímo zbývá, je turistická kancelář Windischgarsten.