Gspranggupf (1368 m)

Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

Cesta / stezka

Délka: 8,5 km / doba chůze: 4 h 00 min Převýšení: 950 m Z parkoviště pokračujte rovně do kopce po silnici, která se po 150 metrech stává lesní cestou. Ve třetí zatáčce se cesta rozděluje u rozcestníku (626 m). Po užší cestě vlevo jdeme asi 45 minut k salaši Saiherbachalm. Zde nás čeká
nádherný výhled na jih. Od rozcestníku (990 m) na začátku alpské louky se vydáme přímo k již viditelné horské chatě. Odtud jdeme k viditelnému rozcestníku (1041 m) na křižovatce cest vedle další chaty. Stoupání pokračuje jen krátký úsek po strmé lesní cestě vlevo. Po pouhých 100 metrech odbočíme doprava do lesa. Asi po ½ hodině chůze les trochu prořídne. Strmý travnatý úsek překonáme s pomocí lana a na vrchol už to není daleko. Cesta vede bukovým lesem k nejvyššímu bodu (47°44'40 "N - 013°36'02 "E - 1368 m) s rozcestníkem a vrcholovou knihou. Pouze na sever do pohoří Höllengebirge.
a na východ k Hohe Schrott. Na
Sestupujeme po hřebeni severozápadním směrem k vrcholu Schüttalm (1166 m), ke kterému dojdeme po ½ hodině chůze. Zde se nachází pouze malá louka s rozcestníkem, který nám ukazuje směr sestupu. Cesta strmě klesá lesem do "Enge Zimnitz". Po dosažení lesní cesty na dně údolí je to k parkovišti v Zimnitz ještě 1,5 km. Pokud se potřebujete vrátit k vozidlu v okrese Jainzen, můžete se vrátit zpět do výchozího bodu asi 40 minut pěšky po polních cestách nebo po silnici.