Kocárový okruh Moser Alm

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: prakticky žádný rozhled

Turistická cesta

Příjemná trasa pro jednospřeží nebo vícero spřežení. Tato dvou až tříhodinová vyjížďka vede kolem historických kapliček a Božích muk a oblaží Vás pěknými výhledy na krajinu Mühlviertelu.
Trasa vychází od horské chaty Moser Alm a lesní cestou protíná barevný les Mönchswald. Narazíte na hospodářskou cestu Röbl, po krátkém stoupání se naskytne první přímý pohled směrem na Mönchdorf, dále kolem velkého solitérního statku „Gruber“ s vlastní kaplí. Za chvíli dorazíte do Mönchdorf. Po překročení silnice se napojíte na hospodářskou cestu „Staub“. Kolem jezdecké zastávky Hinterkörner a velmi pěkných, v krajině samostatně stojících statků pokračujete krajinou a vychutnáváte si skvělé výhledy na Mühlviertel. U kaple zabočíte doprava a další úsek poněkud kostrbatou lesní cestou Vás odmění překvapením. Tím je pohled na zříceninu hradu Ruttenstein, který Vám vyrazí dech, dále na obec Pierbach a dál až k Lichtenbergu. Na tomto místě můžete naplánovat zastávku nebo dokonce piknik.

Trasa se ubírá hospodářskou cestou Lindnerberg přímo Pierbachu, po cca 600 m odbočíte v obci doprava do údolí Naarntal. V něm objevíte bývalou kovárnu, projedete kolem elektrárny a skalních formací podél říčky Naarn. Proslavený kámen „Ochsenstein“ ve stínu lesa připomíná dřívější časy.

Křižovatka ukazuje cestu na Schönau a ke zřícenině hradu Ruttensteinu, zde můžete vyjížďku rozšířit. Zůstanete na Vaší cestě a odbočíte doleva na most Naarnbrücke, abyste se dostali ke stoupání kolem obory s divokými prasaty k farmě Gruber. Odtud se vydáte již známou cestou zpět k chotě Moser Alm
Zde si můžete dopřát vydatnou svačinu a domácí moučníky a popovídat o zážitkách z vyjížďky.
výchozí bod: Hostinec Moserwirt

další informace:
  • kulinářsky zajímavé
  • okružní cesta
  • možnost zajistit stravu

detaily jezdění na koni
  • terén: lehký, -á, é
  • zběhlost: lehký, -á, é
  • zajištění krmení pro koně možné
  • možnost ustájení koní
  • napajedlo pro koně
  • místo pro úvaz zvířat, ohrada