Stezka "Milliónová cesta" a "Proviantní cesta"

• umělecky zajímavý, -á, -é

Kondice: střední
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

Historická trasa “Proviantní stezky” spojovala údolí Garstnertal se štýrskou oblastí Eisenwurzen ve slavné době “Černého hraběte” a vedla přes průsmyk Hengstpaß. Z Windischgarstenu půjdeme nejdříve stezkou Milionenweg a poté Proviantweg k horským pastvinám a chatám u průsmyku Hengstpaß.
Asi 26 zastavení s nejkrásnějšími výhledy na údolí Garstnertal přibližují, jak v průběhu 250 milionů let vznikala geologicky krajina Pyhrn-Eisenwurzen.

Cesta do minulosti začíná o vlakového nádraží Windischgarsten a vede nejdříve do centra obce, kolem náměstí a na křižovatce doleva směrem na Rosenau am Hengstpaß. Po asi 200 metrech doprava ke koupališti a kolem Geologické naučné stezky v Přírodním parku. Na stezce se dozvíte, jaké horniny tvoří geologické podloží a z čeho jsou utvořeny hory kol Windischgarstenu.

Na druhém konci Přírodního parku pokračuje cesta přes štěrkované břehy potoka Dambach a kamenné svědky minulosti Země tu můžete objevovat sami. Cesta prochází přímo přes pilu Pistlmühle, dále se budete stáčet doleva a poté doprava k hostinci Schaffelmühle.

Nyní půjdete podél silnice směrem k průsmyku Hengstpaß až k ústí potoka Fraitbach, kde se nachází také parkoviště k údolí Fraitgraben. Dál půjdete podél potoka až k první odbočce.

Zde se napojíte vlevo na stezku vedoucí lesem, která Vás zavede až k horskému hostinci Zottenberg. Od ním vede polní stezka do lesa, kterým pokračujete dále. Pak se dostanete opět na strasu Dirngrabnerweg, kde se dáte doprava.

Za chvíli budete pokračovat dále podle značení doleva přes polní cestu do lesa. Lesní cestou půjdete doprava až k chatě Egglalm. Za ní odbočíte doprava a cesta Vás zavede k chatě Karlhütte u průsmyku Hengstpaß.

Doporučujeme dobrou turistickou obuv.

výchozí bod: Stanice Windischgarsten
cílový bod: Karlshütte na Hengstpass

další informace:
  • možnost zajistit stravu

Podrobnosti - vycházky
  • tématická cest
dosažitelnost / příjezd

autem:
West dálnici A1 - výjezd Voralpenkreuz na A9 (Pyhrnautobahn) směr Graz - exit Roßleithen / Windischgarsten

vlakem:
Hauptbahnhof Linz - Windischgarsten
Graz - Selzthal - Windischgarsten

Stezka "Milliónová cesta" a "Proviantní cesta"