Stezka kamene

Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

Asfalt, Turistická cesta

Tato 12,5 km dlouhá okružní turistická stezka ukazuje využití žulových kamenů "Mühlviertler".
Turistická stezka věnovaná rozmanitosti kamenů obecně - od krásných mühlviertlerských kamenných hradních domů až po různé kamenné zdi a přírodní kamenné zídky.
Na této okružní turistické stezce je na každém kroku vidět "stoanige Landschaft" v Mühlviertelu. Turistická trasa dlouhá 12,5 km vede kolem četných starých usedlostí "Steinbloß" s nově postavenými hospodářskými budovami "Steinbloß", zděnými nebo položenými kamennými zídkami - buď z takzvaných "balvanů", nebo z lomové žuly - někdy i po cestách vydlážděných kameny. Po cestě se turisté setkávají s různými způsoby využití "mühlviertelské žuly". Pozorný pozorovatel se setkává s kameny u domů, okenními, dveřními, vratovými a úvěrovými kameny, jako hraničními kameny (Moarstein) na lučních a polních cestách, s kameny na kopcích a svazích nebo v korytě potoka jako mezí. Část je věnována také využití kamenů v moderní architektuře.

Instrukce: Jak se dostat k kamenům, které jsou součástí kamenného fondu, a jak se k nim dostat?
Směrem k muzeu se vydejte po silnici podél říčky Kleine Gusental v Unterhirschgraben.

Po přibližně 800 metrech odbočte vlevo po cestě "Alter Schmied Weg" do Auerbachu a poté vpravo k usedlosti Reitersederhof v Bergu. Odbočte vlevo směrem na "Seidl-Hof", poté vpravo podél Tröbingerbachu k Raidlhausu.

Možnost výstupu na Zeißberg (802 m) po lesní cestě. (Není značená!)

Krátký úsek zde vede přes území obce Neumarkt. Pokračujte opět vlevo podél Tröbingerbachu k "Lieb-Hof", zde vlevo přes Liebenberg do Auerbachu a za kaplí Grünbrunn vlevo přes osadu zpět do Hirschbach-Ort.