© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Schneeschuwandern im Mühlviertel in der Nähe von Bad Zell.

Soutěskami po Valerienweg na louky Eisenaualm

Kondice: těžký, -á,-é
panoráma: jednotlivé výhledy

Turistická cesta

Z Attersee impozantní soutěskou Burggraben k vysokohorské idylce pod Schafberg.

Podmínkou túry je jistý krok a nemít závratě z výšek!!!
Trasa Valerieweg je dobře upravená, některá místa jsou zajištěna ocelovými lany, ale na strmých srázech je vyžadována opatrnost.

Začátek této okružní túry je u hostince Jagawirt a cca. 20 metrů vpravo se nachází vstup do soutěsky Burggrabenklamm. Následná cesta k loukám Eisenaueralm odbočuje na malém poutním místě Maria Klamm. Úzká cesta Valerieweg, postavená roku 1890, je velmi pěkně uspořádána a povede Vás  serpentýnami a po stupních vzhůru.

Brzy se ocitnete uprostřed soutěsky Burggraben, která nabízí působivý pohled dolů do hluboké rokle na proudící potok. Zde je třeba mít závratě pod kontrolou. V několika následujících místech cesty vám poskytnou oporu ocelová lana. Dále po lávce překročíte potok a brzy se dostanete k Magdalenenquelle (Magdalenin pramen). Přijdete na rozcestí, kde se držte vpravo. Sestupujte směrem k Ackergraben a na křížení pod svislými skálami se před Vámi začne rozevírat údolí. Znovu překročíte potok, vystoupáte trochu výše a přijdete k pastvinám Unterackeralm a dále přes rovinatý terén k Oberackeralm.

Nakonec se přes horské louky a lesy dostanete k rozsáhlým pastvinám Eisenaueralm. Půjdete dál širokou, mírně nakloněnou cestou Almweg směrem k chatě Buchberghütte. Zde se potkávají turisté a cyklisté na horských kolech, aby obdivovali impozantními kulisu v podobě severní strže hory Schafberg. Na zpáteční cestě se vydáte ještě kousek po cestě Almweg a dále přes malé sedlo, za kterým začínají po levé straně strmé zalesněné svahy vedoucí dolů k potoku Seeache. Cesta se stáčí přes serpentýny stupňovitě dolů. Tato cesta není obtížná, pouze strmá.

Na rozcestí se dáte vpravo, rovinatou krajinou se dostanete do údolí a podél Seeache dojdete do obce Unterach. Cesta z Uterachu zpět k výchozímu bodu vede po silnici ale naskytne se vám dvakrát možnost ze silnice uhnout na paralelní lesní turistickou stezku.

Občerstvení:
Chata Buchberghütte, otevřeno od května do října

Mapy:

E-Mail info@attersee.at
web attersee-attergau.salzkammergut.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku navštiv nás na Instagram navštiv nás na Pinterest náš videokanál na Youtube Navštivte naši stránku na Wikipedii