Bodenwies

panoráma: výlet snů

Lezecká stezka, Cesta / stezka, štěrk, suť, Turistická cesta, Ostatní

Charakteristika:
Dlouhá okružní turistická cesta přes horský hřebem a po lesnických cestách; dávejte pozor na úzká a skalnatá místa (vydejte se na cestu jen za suchého počasí). Výchozí/cílový bod:
Niglalm a Viehtaleralm. Příjezd od Kleinreiflingu.

Hora Bodenwies, která se vypíná mezi pohořími Reichraminger Hintergebirge a Gesäuseberge, je jednou z nejkrásnějších vyhlídkových hor v Horním Rakousku. Nejkratší výstup vede z Schüttbauernalm nahoru - doporučujeme ovšem dlouhou variantu, která vám přinese mimořádné zážitky. Výstup po tomto žebříku do nebe doplní výhled, který je v oblasti vrcholu skrytý několika stromy, pár skal vám při sestupu vyvolá příjemné šimrání v žaludku a po občerstvení na tradiční horské chatě půjdete zpátky rozsáhlými lesy až k výchozímu bodu.
Vydáte se od stanice lanovky po značení 495, půjdete vedle sjezdovky nahoru do plochého sedla, pak po lesnické cestě doprava a přejdete křižovatku. Projdete kolem Seekogelu a dostanete se k rozcestí: Doprava na Jägeralm (lovecká chata), tam odbočíte doleva na vyznačenou turistickou cestu č. 496 a vystoupíte - částečně opět po lesnické cestě - do sedla pod vrcholem Dreispitz. Tady začíná hřebenová trasa, která stoupá ke konci lesnické cesty (doprava zde odbočuje cesta přes hřeben cesty Dürrensteig) a pak vede po zalesněné hraně nahoru. Na závěr přes řídce zalesněný svah k vrcholovému kříži hory Bodenwies. Sestup po hřebenu směrem na jih - nejprve po rovině, pak příkrý. Jednotlivé skalní věže budete obcházet zprava, až se dostanete k Sandgatterl. Tady ostře doleva a šikmo po příkrém lesním úbočí - zpočátku několikrát přejdete lesnickou cestu - k chatě na Menaueralm. Doprava přes pastviny a ploché sedlo k blízké Schüttbauernalm. Pak zase zpátky na Menaueralm, hned potom ale odbočíte doprava a po lesnické cestě a značení 495, které vede mírně klesajícím lesním terénem na úpatí strmé Bodenwies, se vrátíte na Viehtaleralm. Další možností je sestup k jezeru Borsee, které kdysi zadržovalo vodu pro plavení dřeva, a do Schönau an der Enns. Pokud byste se chtěli dostat k nedávno renovované plavební soutěsce - poslední stavbě tohoto druhu v Horním Rakousku - museli byste vyrazit už z Kleinreiflingu. Lesnická cesta k Borsee resp. do Schönau an der Enns odbočuje zhruba uprostřed, mezi Menauer- a Viehtaleralm, doprava (celkový čas chůze asi 7 h, jízda zpět vlakem).

Možnosti občerstvení:
Viehtaleralm, Niglalm, Schüttbauernalm.
výchozí bod: Kleinreifling (Niglalm a Viehtaleralm)