Hoher Kalmberg

Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

Turistická cesta

Krásná horská túry s báječnými výhledy z vrcholku; dobře schůdné, ač místy strmé cesty a pěšiny Směrem na jih se Kalmbergský masív ukazuje ze své jemné, zalesněné, zelené strany. Gosauská cesta k chalupě Goiserer Hütte není těžká a potěší už u Iglmoosalmu prvním nádherným výhledem na hroty hřebenu Gosaukamm. Potom nás znovu pohltí les – ale ne jen tak ledajaký les: obří smrky s plnovousem z lišejníku a překvapivá hra světel je charakteristická pro kotliny pod boudou Goiserer Hütte. A pak se konečně stromy rozestoupí a nabídnou skvělý výhled na Dachsteinské panorama: kdo spočítá vrcholky od Traunsteinu až po pohoří Tennengebirge? Od parkoviště nad Gosauer Ramsau pokračujeme několik minut nalevo po cestě pro lesníky, až z ní odbočí pěšina, po níž přes Kreuzgraben dojdeme na značenou lesní cestu č. 880. Ta vede doprava hustým lesem k další cestě pro lesníky, po které kousek půjdeme směrem doleva. V pravotočivé zatáčce znovu sejdeme na stezku a jdeme až k rozcestí cest pro lesníky, odsud potom podle ukazatele na blízký Iglmoosalm. Pak pokračuje naše pěšina strmě lesem a zkrátí nám cestu o dvě táhlé zatáčky cesty pro lesníky, na niž vzápětí zase narazíme a jdeme po ní dál do vysokohorského údolí. Brzy z její trasy sejdeme doprava a pokračujeme po staré stezce Almweg panenským lesem až k Schartenalmu a nahoru na malé sedlo. Dáme se doleva a po chvilce dorazíme k boudě Goiserer Hütte. Od sedla doprava nahoru se naopak vine stezka č. 888 směřující k vrcholku. Po ní jdeme na jih, přejdeme svah před jeskyní Kalmoskirche vystoupáme na Hochkalmberg přes dřevinami porostlý hřeben Latschenkamm – okolo zamyšleného obličeje „Kalmbergského Indiána“, který příroda z rozmaru vymodelovala z vrcholového kamene. Sestup po stejné trase.

Možnosti odpočinku:
Iglmoosalm, Goiserer Hütte

horská služba: 140
výchozí bod: Gosau (parkoviště v obci Ramsau)
cílový bod: Hoher Kalmberg

další informace:
  • možnost zajistit stravu

dosažitelnost / příjezd

Po B 166, potom po státní silnici ve směru Vorderer Gosausee. 50 m za odbočkou zahněte doleva směrem na sportovní hřiště. Tam můžete zdarma parkovat. Přes obec Ramsau se rychle dostanete na turistickou stezku č. 880 ve směru Iglmoosalm.

Parkování
  • parkovací místa: 50
možnosti placení
Jiné možnosti platby
placení v hotovosti
  • Vhodné pro skupiny
  • Vhodné pro děti (6 - 14 roky / roků)
  • Domácí zvířata povolena

E-Mail gosau@dachstein-salzkammergut.at
web www.dachstein-salzkammergut.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku navštiv nás na Instagram navštiv nás na Pinterest náš videokanál na Youtube Navštivte naši stránku na Wikipedii