© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Schneeschuwandern im Mühlviertel in der Nähe von Bad Zell.

Der Weg der Wallfahrer (Teilabschnitt des St. Rupert Pilgerweg)

• vhodné pro rodiny

Kondice: střední
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

Romantická túra po nenáročných cestách - okliky však vyžadují jistotu a výškovou zdatnost. Za mokra buďte opatrní! Informace o pěší turistice
Podle legendy žil svatý Wolfgang jako poustevník za kolmou stěnou Falkensteinu na úpatí Schafbergu. Říká se, že sem hodil motyku, aby určil místo pro stavbu kostela svatého Wolfganga. Střela dopadla o 4 kilometry dál, přesně v místech, kde stojí dnešní kostel. Ve středověku se toto místo stalo vedle Říma a Santiaga de Compostela jedním z nejvýznamnějších poutních míst v Evropě. Většina poutníků přicházela přes Falkenstein. Na cestě k němu se dodnes nacházejí kameny, které táhli nahoru, aby odčinili své hříchy, ale také falkensteinský kostel, který byl postaven nad průlezným kamenem ve skalní stěně, a kalichové kameny, které byly vykládány jako stopy světce a ďábla. Všechny tyto relikvie pohanského světa víry jsou vysvětleny na tematických panelech.
Od farního kostela v St. Gilgen přejděte přes náměstí Streicherplatz a odbočte doprava na ulici Mondseer Straße směrem k jezeru Wolfgangsee. Po značce 28 dojdete do čtvrti Brunnwinkel. Tam odbočte doprava po idylické promenádě u jezera, místy vytesané ve skále a zajištěné zábradlím, k hostinci Gasthof Fürberg. Pokračujte podél jezera, dokud se cesta 200 metrů za křižovatkou s příjezdovou cestou nerozdělí: Po pravé straně doporučujeme odbočku po místy úzké a exponované okružní cestě (č. 19) ke Svatebnímu kříži a Volskému kříži, kapličce na malém skalnatém ostrůvku. Vlevo začíná křížová cesta, která vede strmým lesním příkopem vzhůru ke kostelu Falkenstein (značka č. 28). Před dolní kaplí odbočuje vpravo úzká, rovněž značená cesta k Scheffelblick vysoko nad jezerem, která se u pramenné kaple u falkensteinského kostela opět napojuje na širokou Falkensteinweg. Ta vede přes skalnaté sedlo, kde jsou další dvě kapličky (odbočka k exponovanému Aberseeblicku). Cestou dolů do vesnice Ried minete vodopád a kapličku u cesty. Po silnici u jezera se dejte vlevo a pak stoupáním po Riedstraße k poutnímu kostelu svatého Wolfganga.

Odpočívadla:
Gilgen a St. Wolfgang, Gasthof Fürberg.

další informace:

• parkovací místa pro tělesně postižené: 2
  • Parkoviště pro autobusy: 1
  • Vhodné pro školní třídy
  • Vhodné pro děti (6 - 10 roky / roků)
  • časná zima

Der Weg der Wallfahrer (Teilabschnitt des St. Rupert Pilgerweg)