Alt-Attnanger Rundwanderweg

• vhodné pro děti (v libovolném věku)
  • okružní cesta

Kondice: lehký, -á, é
panoráma: jednotlivé výhledy

Turistická cesta

Krátká, krásná okružní procházka od kostela svatého Martina lesem do Landertshamu a zpět podél potoka Lehbach. Výlet začíná mezi domy na Linzer Straße 21 a 23, cesta vede do kopce. Brzy projdete obloukem na opevněné nádvoří kostela svatého Martina, odkud je krásný výhled na město Attnang-Puchheim. Po několika schodech vystoupáte nahoru a dostanete se k Braunově kryptě. Jedná se o pohřebiště rodiny Braunů v Puchheimu. V bývalém pivovaru Braun dnes sídlí potravinářský závod Spitz, který je známý daleko za našimi hranicemi.
Po dalším krátkém úseku do kopce se dostanete na krásnou vyhlídku vysoko nad Alt-Attnangem, kde několik laviček vybízí k odpočinku. Cesta nyní pokračuje mírným stoupáním smíšeným lesem. Zde na rozcestí odbočíte doprava.
Odtud se dostanete na západní okraj lesa, podél kterého pak vede cesta. Několik laviček vás zve k odpočinku. Zejména na jaře si zde můžete vychutnat hřejivé sluneční paprsky. Dále po této cestě na okraji lesa se na straně údolí nachází řada bříz, takže se této cestě také říká březová alej. Nachází se zde také několik laviček. Za poslední lavičkou se cesta stáčí zpět do lesa a vede mírně do kopce, až se dostanete na nejvyšší bod výletu těsně před usedlost rodiny Diehsových. Odtud opustíte les a cesta pokračuje po úzkých cestách kolem vesnice Landertsham až do Linzer Straße. Tuto silnici přejdete a podél potoka Lehbach a kolem místního hřbitova dojdete do výchozího bodu v Linzer Straße.
  • Vhodné pro děti (v libovolném věku)