© Foto Oberösterreich Tourismus/Pyhrn-Priel/Stefan Mayerhofer: Zwei Frauen und ein Mädchen wandern auf einem Forstweg neben der Dörflmoaralm in Roßleithen im Nationalpark Kalkalpen in der Urlaubsregion Pyhrn-Priel.
Zwei Frauen und ein Mädchen wandern auf einem Forstweg neben der Dörflmoaralm in Roßleithen im Nationalpark Kalkalpen.

Anlaufalm

Kondice: střední
panoráma: výlet snů

Asfalt, Cesta / stezka, štěrk, suť, Turistická cesta, Ostatní

Túra na horských kolech, která vede roklemi pohoří Hintergebirge oplývajícími lesy a potoky, až na Anlaufalm. Přes Brunnbach se dostanete zase zpátky do Reichramingu.
Start je v Reichramingu (348 m) na náměstí před obecním úřadem. Pojedete údolím podél potoka Reichramingbach až k "Anzenbachschranken", po cyklostezce Hintergebirgsradweg budete pokračovat až k bývalé Mairalm (km 7,87), odbočíte doprava a projedete kolem chaty do údolí potoka Großer Bach. Kolem MTB odbočky "Wilder Graben", která vede na Ebenforstalm, projedete dvěma tunely. Po 13,5 km se dostanete k soutěsce Große Klause a pohostinné chatě Klaushütte. Kolem odbočky MTB trasy směr "Brunnbach" pojedete údolím potoka Großer Bach až na odpočívadlo Annerlsteg (km 17). Tady si můžete projít stezku po skalách, jištěnou ocelovými lany a skobami.

Pak pojedete přes most a projedete třemi tunely dlouhými až 340 m, které jsou částečně osvětlené (mezi nimi se nabízí pohledy do soutěsky Große Schlucht). Po třetím tunelu zahnete doleva. Pojedete přes most, dalším tunelem a přes potok Schwarzer Bach a dostanete se k vodopádu Schleierfall.  Na dalších kilometrech vás čekají dři kratší tunely, a pak se dostanete hned za závorou k Saigerinmündung (km 21). Tam odbočte doleva směr Weißwasser a po asi 300 m odbočte ostře doleva a vyšlapte až 15% stoupání po lesnické cestě. Pojedete kolem opuštěné Aschaueralm a na km 24,3 odbočte ostře doleva. Pokračujte dál nahoru kolem Sonnbergu. Po 1,5 km doprava, po 1 km rovně přes křižovatku. Za závorou se dostanete po loukách na Anlaufbodenalm (982 m), cíl a bod obratu této túry.

Po stejné trase pojedete zpátky, ale po 3,43 km doleva nahoru směr Hirschkogelsattel (informační tabule). Tady doleva dolů a ignorujte všechny odbočky a jeďte pořád rovně až do Brunnbachu. Na křižovatce v Brunnbach odbočte doleva směr Plaißagraben. Po 330 m u odbočky doprava nahoru směr Brennhöhe. (Tomuto stoupání se můžete vyhnout, když pojedete údolím zpátky až do Reichramingu.) Sjezd do Anzenbachu a pak doprava zpátky do Reichramingu.

další informace:
  • možnost ubytování

detaily Mountainbike - horké kolo
  • jízdní technika, technika jízdy: lehký, -á, é

Od května do října

dosažitelnost / příjezd

autem:
ze Steyru po B115 do Reichramingu

vlakem:
po železnici Ennstalbahn žel. stanice Reichraming

parkovací poplatky

Parkoviště Anzenbach u Reichramingu, toalety a infopoint v místě Poplatek od 1. května - 31. října