© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Spaziergang an der Uferpromenade in Mondsee im Salzkammergut.
Ein Paar beim Spaziergang an der Uferpromenade in Mondsee im Salzkammergut.

Požitek u reky Alm - 52 km stezky "Almuferweg" z oblasti Almspitz k jezeru Almsee

• vhodné pro rodiny

panoráma: skvělé panorama

štěrk, suť, Turistická cesta

blokáda cesty: Akutmeldung/Sperre

popis: V současné době odchylka oproti zakreslení mezi Scharnsteinem a Pettenbachem. Prosím, orientujte se podle aktuálního značení na místě. Tento úsek nyní vede po málo frekventované komunikaci až k mlýnu Schatzlmühle (hostinec a tábořiště).

Využijte, prosím, jen parkovacích míst k tomu určených u nástupních míst a berte zřetel a soukromé vlastnictví! Děkujeme za Vaši férovost!

Na počátku všech smyslů - 52 km dlouhá stezka Almuferweg od části Almspitz až k jezeru Almsee
​​ Bad Wimsbach-Neydharting
Z části Almspitz u Bad Wimsbach-Neydharting (ještě obec Fischlham) pokračujete podél řeky až k prvnímu mostu (pěší), poté se dáte vedlejší silnicí až k mostu Almeggbrücke. Zde máte možnost dostat se do centra obce Bad Wimsbach-Neydharting, kde se nachází výchozí bod u nádraží železnice Vorchdorferbahn. Partnerskými podniky projektu Požitek u řeky Alm je výčep moštu Mostschenke Huemer a hostinec Gasthof Dickinger i obě muzea Freilichtmuseum Hackenschmiede a nové muzeum raných dějin neue Frühgeschichtemuseum.
Využijte, prosím, jen parkovacích míst k tomu určených u nástupních míst a berte zřetel a soukromé vlastnictví! Děkujeme za Vaši férovost!

Vorchdorf
Od mostu pokračujete podél řeky Alm přes krásný les Auwald až k ústí říčky Laudach. Odtud sledujete tok Laudach až k mostu, přejdete přes něj a pokračujete opět podél řeky opět k toku Alm opět až do Vorchdorfu, místní části Haresau. Dále podél řeky Alm proti proudu až ke kamenolomu. Krátký úsek po příjezdové cestě až k mostu dálnice, kde cesta vede doprava do kopce. Dálnici projdete podchodem pro chodce a cyklisty, dále pěkným sídlištěm až k silnici. Přejdete ji a podle značení lesem. Po cca 500 m odpočit doprava, až se dostanete ke sportovišti Vorchdorf. Budete se dostat na této straně silnice a odbočíte pak doleva směrem ke kostelu a přijdete k náměstí Schlossplatz ve Vorchdorfu. Partnerská restaurace Hoftaverne Ziegelböck je vzdálená jen 2 minuty pěší chůze.

Přejdete Schlossplaz směrem k mostu Laudachbrücke a za ním odbočíte doleva a půjdete podél toku Laudach. Kousek před koupalištěm přejdete lávku pro pěší vedoucí přes Laudach. Odtud se za 2 minuty dostanete také k nádraží Vorchdorf-Eggenberg, kde jezdí spoje do Lamachu a Gmundenu.

Za lávkou dojdete k Požitkářskému odpočívadlu Genussrastplatz von Vorchdorf. Vychutnejte si výhled a odpočiňte si tu chvíli. Pokračujete dále podél Laudachu, překročíte silnici a půjdete směrem k pivovaru Brauerei Schloss Eggenberg, dalšímu partnerskému podniku projektu Požitek u řeky Alm. Od pivovaru půjdete doleva, hned vedle vjezdu do kopce. Cesta pokračuje směrem Pappelleiten/Einsiedling. Kousek přes Pappelleiten přejdete silnici a půjdete směrem k řece Alm. Cestou podél řeky Alm se za hodnou chvíli dostanete na silnici a odbočíte hned doleva přes most na Eggenstein, místní část Pettenbachu.

Pettenbach
Za mostem se dáte doleva přímo podél řeky Alm a za hodnou chvíli dojdete k elektrárně Schaukraftwerk Kronawettwehr, partnerskému podniku Požitku u řeky Alm. Hned za ním se nachází masážní odpočinkové zastavení Massagerastplatz von Pettenbach, kde se můžete uvolnit a relaxovat.

Odkaz na spojnici z centra Pettenbachu do Almburgu, která je tečkovaně vyznačená také na mapě Požitek u řeky Alm. Tato cesta propojuje turistické stezky. V části Almburg není možnost parkovat! Z tohoto důvodu, prosím, využijte parkoviště na nádraží v Pettenbachu (nebo můžete přijet vlakem). Dbejte na provoz u četných pil podél turistické stezky!

Pokračujete podél řeky Alm, kde na Vás čekají zvlněná lehátka, abyste si na nich odpočinuli. Téměř až na konci obce Pettenbach u mostu Steinach máte možnost navázat na vlakovou zastávku Steinbach-Brücke železnice Almtalbahn, nacházející se opět jen 5 minut od stezky. V sousední obci Steinbach am Ziehberg najdete partnerský podnik Požitku u řeky Alm - Ferienhaus Schwarzenbach.

Scharnstein
Cesta pokračuje podél řeky Alm směrem na Schatzmühle u Viechtwangu. Tábořiště Campingplatz Schatzlmühle je rovněž partnerským podnikem Požitku u řeky Alm. Kolem hřiště se dostanete k lanové zahradě, místa aktivního odpočinku v Scharnsteinu. Hned u řeky na Vás čekají také další lehátka. Podél řeky Alm pokračujete až kousek před velký most v Scharnsteinu. Odtud můžete jít do obce nebo můžete jít dál a s velkou pozorností přejít kolejiště. Odtud jsou to k železniční zastávce Scharnstein-Mühldorf jen 2 minuty. Přes lávku půjdete k dalšímu partnerskému podniku – Muzeu kos Geyerhammer, které si můžete prohlédnout. Podél řeky pokračujete k další vlakové zastávce Kothmühle. Odtud můžete jít směrem na St. Konrad, kde najdete partnerský podnik Pührethof. Ale také na cestě tam se nalézá ještě jeden partnerský podnik Taverne Thann.

Grünau im Almtal
Cesta podél řeky Alm vede nyní k příštímu mostu. Zde máte možnost zajít k pěknému rybníku Wieselmühlweiher a přenocovat třeba v partnerském podniku Požitku u řeky Alm - Forellenhof Wieselmühle.

Směrem na Grünau im Almtal projdete kolem elektrárny Kraftwerk Redlmühle, na níž se nachází zajímavá dřevěná skulptura. Ze zvlněného lehátka máte už krásný výhled na hory Mrtvých hor. Dále podél řeky Alm až k příštímu mostu a zde si můžete dopřát gurmánskou přestávku v hostinci Landgasthof Schaiten, který je také partnerským podnikem projektu Požitek na řece Alm. Pokračujete do centra Grünau im Almtal, kde najdete také turistické informační centrum. V místě máte také možnost přenocovat u partnerských podniků Alpenpension Birkenhof, Pension Kasbergblick, Bauernhofbetrieb Sportlerhof (statek) nebo v Hotelu přátel přírody Wimmergreuth.

Cesta prochází obcí, poté se stáčí doleva přes lávku. Nádraží Grünau im Almtal je vzdáleno jen 2 minuty pěší chůze. Cesta vede dál doleva kolem partnerského podniku Romantikhotel Almtalhof. Přejdeme most a půjdeme podél řeky kolem partnerských podniků Pension Wanderruh a JUFA Hotel Almtal.

Cumberland Wildpark
Po turistické stezce půjdete dále, zčásti podél řeky Alm, zčásti dál do lesa až k veřejnosti přístupné oboře Cumberland Wildpark, která je rovněž partnerským podnikem projektu Požitek na řece Alm.

Almsee
Poté se vydáte směrem k jezeru Almsee, kolem příjezdům k jezerům Ödseen, až přijdete k ústí jezera Almsee do řeky Alm. Přejdete most a půjdete po východní straně kolem dalekohledu, který umožní nádherný a informativní panoramatický výhled, a dostanete se k parkovišti u stavby Seehaus. Ještě kousek dál až k místu Echoplatzerl, nad nímž se nachází závěsné křeslo, odkud si můžete vychutnat výhled i ozvěnu. Cesta je tu trochu příkrá a štěrk výstup poněkud ztěžuje!

výchozí bod: Nádraží Wimsbach-Neydharting, resp. přístup ke stezce Almuferweg přes Almspitz v oblasti ústí do Traunu u Fischlhamu.
cílový bod: Cílovým bodem je Echoplatz u jezera Alm, resp. samotné velké parkoviště u jezera Almsee v Grünau im Almtal.

další informace:
  • kulinářsky zajímavé
  • vícedenní túra
  • možnost ubytování
  • možnost zajistit stravu

Podrobnosti - vycházky
  • tématická cest

Tato turistická stezka je přístupná veřejnosti. Prosíme ale, abyste zůstávali na její trase a respektovali soukromí i soukromý majetek přiléhající ke stezce. Veřejné toalety se nacházejí přímo na stezce u aktivních odpočinkových míst ve Scharnsteinu a Vorchdorfu. Psi musí být na vodítku.
Vaše odpadky odneste, prosím, až k příštímu odpadkovému koši.
Děkuje za Vaše pochopení!

Všeobecné informace o cenách

Volně přístupné

Paušální nabídky najdete na www.genuss-am-almfluss.at

• Vhodné pro skupiny

web www.traunsee-almtal.at
web www.genuss-am-almfluss.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku