Mittagstein (Raukogel)

panoráma: skvělé panorama

Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

Charakteristika:
Krásná horská túra po dobrých, ale místy strmých a kamenitých lesních cestách. Za mokra nedoporučujeme. Výchozí/cílový bod:
Steinbach am Ziehberg. Od kostela po zásobovací cestě Ottenau nahoru a doprava ke stejnojmenné usedlosti (pěšky 30 min.).

Mezi údolím Almtal a Kremsmauer je několik předalpských návrší, které lákají k túrám - např. Mittagstein na jih od obce Steinbach am Ziehberg. Jeho název - Polední kámen - prozrazuje, že poloha slunce nad vrcholem oznamovala polední přestávku.
Vydáte se na túru raději hned ráno, půjdete po okraji lesa nahoru a doleva po značené vozové cestě (č. 6, 14) směrem na Spießengraben. Nahoře odbočíte doprava na turistickou cestu č. 439. Přejdete lesnickou cestu, pak půjdete strmým korytem Schartenries k další lesnické cestě nahoru. Hned za ní je Wolfswiese, tiché horské rašeliniště, které vzniklo z vyschlého jezera a skrývá řadu botanických cenností. Tady, u lovecké chaty se značená trasa větví: Půjdete po levé stezce, která vede po strmém lesním svahu s malými skalnatými místy nahoru na hřeben. Po něm se vydáte doleva a strmými cestičkami v kosodřevině vystoupíte k vrcholovému kříži, u kterého si můžete vychutnat překvapivě široký rozhled. Sestup po stejné trase. Od začátku přímé výstupní cesty však půjdete rovně přes lesnatý hřeben a sestoupíte do sedla nad Wolfswiese. Odtud je to doleva jen pár kroků ke studánce Zimmerter Brunnen, vedle které je dřevěná chatka se svatými obrázky a sochou Panny Marie. Na závěr sejdete k Wolfswiese a vrátíte se do výchozího bodu po popsané výstupní trase.
výchozí bod: Steinbach am Ziehberg (kostel)