4 Hohes Kreuz

• domácí zvířata povolena
  • vhodné za každého počasí
  • vhodné pro rodiny
  • vhodné pro děti (v libovolném věku)
  • okružní cesta

Číslo turistické cesty: 4
výchozí místo: 4890 Frankenmarkt
Cílové místo: 4890 Frankenmarkt

Obtížnost: střední
Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

Tato nádherná túra nás zavede k dřevěnému kříži Hohe Kreuz uprostřed polí a luk, odkud je nádherný výhled na pohoří Totes Gebirge, Traunstein a Höllengebirge.

Výlet nás zavede z tržního městečka hned vedle staré soudní budovy do ulice Weißenkirchner Straße a dolů k Vöcklu, kde se po levé straně nachází velký dřevozpracující podnik Stallinger. Přejdeme řeku Vöckla, za mostem odbočíme vpravo a pokračujeme po zdravotní stezce podél břehu řeky. V době sklizně nás čekají bylinky, jako je rozmarýn a levandule, různé druhy bobulovin a ovocné stromy. Vše si můžete zdarma nasbírat a pro svou fyzickou pohodu.

Projdeme pod druhým malým železničním podjezdem a nasměrujeme si to k nám
Cestou na malý kopec podél železnice do Schwertfernu narazíme na labyrint, který postavili mladí lidé.
Kousek před první stavbou odbočíme přes Schwertfern doprava a teprve na konci vesnice se dáme opět doleva. Na kopcích Schwertfernu se nachází geomaticky zvláštní místo se silnou energetickou intenzitou na loukách. V minulosti se zde pravděpodobně nacházela různá starobylá kultovní místa. Výlet pokračuje po okraji lesa do Rudlbergu, kde stoupáme po malé asfaltové cestě kolem posledního sedláka, kde dojdeme na nejvyšší bod a odbočíme vlevo po luční cestě k Vysokému kříži.

Uprostřed polí a luk stojí krásný dřevěný kříž, odkud máme nádherný výhled na pohoří Totes Gebirge, Traunstein, Höllengebirge a Schafberg. Po krátkém odpočinku odbočíme doleva přes louku, až se dáme opět doprava po malé asfaltové cestě do Wieneröthu.

Můžeme se pokochat výhledem na údolí Freudenthal a pokračovat vlevo po silnici do zemědělské obce Raspoldsedt. Pokračujeme do Kühschinkenu, kde nás dolů k železnici a do Vöcklu dovede prohloubená cesta, jejíž náspy jsou v květnu a začátkem června pokryty pestrými lučními květy. Tentokrát přejdeme Vöcklu a při troše štěstí možná zahlédneme čolka obecného. Stezka nás vede kolem zbytků hradu
Pěšina nás vede kolem zbytků lužního lesa, kde se na jaře objevují první divoké byliny, zpět do Frankenmarktu.

dosažitelnost / příjezd

• Vhodné za každého počasí
  • Vhodné pro skupiny
  • Vhodné pro školní třídy
  • Vhodné pro děti (v libovolném věku)