© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Schneeschuwandern im Mühlviertel in der Nähe von Bad Zell.

3 Panoramaweg Frankenmarkt

Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

Turistická cesta

Velmi krásná túra s nádhernými výhledy na hory, jejíž část je totožná se Svatojakubskou cestou a vede kolem odpočívadla pro poutníky.

Ze stezky Zwergerlweg se na Mühlberg dostanete přes odbočku k čokoládovně Christiny a Thomase Kiblerových Frucht&Sinne .

Z obce nás Fornacherstraße dovede k mateřské škole, kde přejdeme silnici a dostaneme se na náměstí umělců "Ideen Reich" pana Gustava Schobesbergera. Zde můžete
mnoho různých soch. Pokračujeme přes malý most směrem k dětskému hřišti a na druhé straně k zelené ploše, která v zimě slouží jako kluziště. Až sem je cesta totožná s RW2, Waldidylle Weg.

Stezka pokračuje doprava do kopce do ulice Pointenstraße. Na vrcholu kopce míjíme
Na kopci vlevo míjíme vyvýšenou nádrž místního vodovodu a první rakouskou meteorologickou stanici Ö3 a pokračujeme po cestě dále na východ ke třem břízám, kde nás ke krátkému odpočinku vybízí lavička.
Cesta pokračuje rovně a na okraji lesa "Am Kritzinger Spitz" nás čeká kaplička u cesty a lavička. Odtud je impozantní výhled na Severní vápencové Alpy s Totemovými horami, Traunstein, Höllengebirge, ledovec Dachstein, Zimnitz a Schafberg s Lichtenbergem v popředí. Pokračujeme k rozcestí, kde odbočíme doprava zpět dolů k silnici B1, přejdeme ji a vydáme se na pěší túru k hradu Stauff. (Vždy prosím používejte přechod pro chodce). Zde opět přejdeme silnici a vydáme se po proudu Vöckly podél západní železniční trati.
až k podchodu, který využijeme. Poté se vydáme cestou vpravo podél železnice. Procházíme krásným smrkovým lesem směrem k Unterrainu; tato malá vesnice leží na další lesní mýtině.

Na okraji lesa, severně od zemědělské osady Unterrain, stojí Hubertova kaple. Naproti ní stojí malá dřevěná chata, Poutníkův odpočinek, kde si můžete odpočinout. Odtud se vydáme po cestě zpět do Frankenmarktu. Zde projdeme podél železniční tratě Westbahn až k velké dřevařské továrně Stallinger, odkud projdeme podchodem směrem k Grießu.
Zde projdeme kolem elektrárny, kterou nechala obec postavit v roce 1912. Stoupáme do kopce přes Prager Gasse k pozdně gotickému, baroknímu farnímu kostelu svatého Mikuláše.

Odpočívadlo pro poutníky na rakouské Svatojakubské cestě ve Frankenmarktu.
Trasa panoramatické stezky Frankenmarkt a úsek 16. etapy "Rakouské svatojakubské cesty" z Vöcklabrucku do Oberhofenu u Irrsee se překrývají. Procházka po Panoramatické stezce proto vede také kolem odpočívadla pro poutníky, dřevěné chaty, kterou v roce 2012 postavil Anton Schönberger jako odpočívadlo a přístřešek pro poutníky.