Skitour auf das Egelseehörndl

Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

sníh

Egelseehörndl je nejvyšším bodem skupiny Osterhorn a mimořádně krásným, ale ne zcela snadným lyžařským vrcholem.
Výstupy:
a) Z Postalmu přes Labenbergalm, 4 hodiny chůze (čas potřebný na celou túru cca 8 hodin).

Z dolního parkoviště pěšky směrem na západ podél lyžařského vleku č. 1 k chatám Innerlienbachalm, poté stoupání po alpské cestě na Labenbergalm. Krátce před první chatou odbočte vpravo rovinatým alpským terénem a poté vlevo lesní cestou k lovecké chatě. Následuje delší sjezd (300 výškových metrů). Držte se prudce vlevo a klesejte řídce zalesněným a strmým terénem (možná zemědělská cesta) k traktorové cestě, po které se dostanete k chatě poblíž údolí.
Po překonání potoka Zinkenbach se vydejte údolím na druhou stranu potoka na vrchol Zinkenbachalm (1 124 m) a poté stoupejte strmě doleva přes louky a les ke krásně položenému vrcholu Fahrnkaralm. Pokračujte po poměrně strmém svahu a nakonec traverzujte doprava po rampě na SZ vrchol. Na o něco vyšší S vrchol se pak dostaneme po dlouhém plochém hřebeni.

b) Z Postalmu přes Pitscherberg, cca 5 hodin, částečně pěšky.

Z parkoviště 1 nejprve pěšky podél lyžařského vleku 1 na rovinatou plochu Innerlienbachalm, pak dlouho do kopce vpravo od ní po vysokohorské silnici, až vlevo uvidíte chaty Labenbergalm, které opustíte vlevo a vystoupáte severozápadně na Pitscherbergalm, 1 149 m. Pokračujte stejným směrem zvlněným terénem až na začátek strmého vrcholového svahu, který zdoláte v několika vlásenkových zatáčkách. Z vrcholu Pitscherberg krátce sestoupíme k jihu, pak se držíme vpravo po letním značení a pokračujeme strmým lesem do plochého sedla, kde je třeba překonat krátký obtížný úsek (žlab).
Nyní po rovině k jihozápadu k lovecké chatě Zinkenort a dále širokým obloukem po rovině na začátek severního hřebene a přes něj na severní vrchol.

Sestup:
Přes Fahrnkaralm a Labenbergalm.
Ze severního vrcholu nebo o něco jižněji je sestup strmý po otevřených svazích dolů na Fahrnkaralm. Tam se držíme mírně vlevo a krátkým lesním úsekem klesáme do údolí Zinkenbachtal, abychom se dostali na vrchol Zinkenbachalm.
Nyní přejdete potok a na druhé straně, před soutokem s Klausgraben, vystoupáte po strmé cestě a poté lesním úsekem na lesní cestu. Na silnici odbočíte vpravo k lovecké chatě a pokračujete po rovině k Labenbergalm a odtud k dolnímu parkovišti na Postalm.

Parkování
  • parkovací místa: 50
  • Parkoviště pro autobusy: 5
  • Vhodné s přáteli
  • Vhodné ve dvou
  • největší zima, opravdová zima