Stecka-Streck'n

Kondice: střední
panoráma: některé výhledy / pár pohledů do budoucna

Asfalt, Turistická cesta

Trasa "Stecka-Streck'n" byla navržena speciálně pro potřeby nordic walkerů a ukazuje nejkrásnější místa Peuerbachu a okolí. Trasa je vyznačena na městské a turistické mapě Peuerbachu (k dispozici zdarma na městském úřadě nebo v turistické kanceláři). Najdete ji také na domovské stránce města a v knize "33 stezek pro tělo i duši".
Cena knihy: 14,90 €. Objednávky lze učinit na městském úřadě v Peuerbachu na tel. 07276/2255-18 nebo e-mailem na adrese stadt@peuerbach.ooe.gv.at nebo na walkingbuch@nachrichten.at.

Trasa: Z historického centra města vzhůru k rozsáhlému výhledu na Landl, dolů do nedotčené přírodní rezervace "Koaserin" a přes romantický Leithental, přes louky, lesy, do kopců a údolí zpět do města hvězd s jeho zajímavostmi, které stojí za to vidět. Výchozí bod a cíl: hrad Peuerbach. Od hradu Peuerbach vede trasa kolem farního kostela, hostince Urtlhof a Urtlu "Der Gebückte". Udělejte si čas a objevte původ těchto pramenů. Po jednosměrné ulici jděte přibližně 50 metrů a poté odbočte doprava a pokračujte po turistické stezce č. 2 do údolí Leithental. U "Lindnerovy kaple" se vám naskytne nádherný výhled na Landl. Odtud pokračujte vlevo dolů do přírodní rezervace "Koaserin". Na přírodním zážitkovém ostrově se můžete seznámit s působivou flórou a faunou. Trasa pokračuje hlouběji do údolí Leithental. Po přejetí mostu sledujte vlevo ukazatele na Almweg. Od této chvíle se stoupá do kopce na Eichelberg, kolem Wenzl-Gut. Zde si opět vychutnejte výhled do kraje. Pokračujte lesem, kde se vám na vrcholu "Leithentalblick" naskytne velmi dobrý výhled na celé údolí. Než opět sestoupíte po stezce Mühlweg, máte možnost navštívit "Stezku času" a vydat se po stopách našich předků. Jakmile dojdete na rozcestí v lese, vydejte se po stezce Mühlweg doprava a udělejte si přestávku na Ludwigově náměstí Rastplatzl. Po ulici Leithenbachstraße jděte přibližně 200 metrů vlevo a poté se dejte dalším stoupáním vpravo lesem. Pokračujte podle značení. Pokračujte přes vesnici Spielmannsberg k Reiterstüberl. Zde se vyplatí udělat zastávku na občerstvení. Držte se vpravo a pokračujte po silnici rovně. Asi 50 metrů za zatáčkou vpravo odbočte vlevo na luční cestu. Zpět na silnici odbočte opět vlevo a dostanete se přímo zpět do centra obce.