Vom Offensee zum Rinnerkogel und Wildensee

Kondice: těžký, -á,-é
panoráma: skvělé panorama

Turistická cesta

Náročná horská túra s exponovanými a zajištěnými úseky; nejezděte za mlhy nebo sněžení! Vysoko nad jezerem Offensee se pohoří Tote Gebirge ukazuje ze své nejživější stránky: modříny a kamenné borovice navozují pravou parkovou atmosféru, horská voda zurčí v miniaturní soutěsce mezi hořci a alpskými keři a nakonec se na slunci třpytí vzdálené jezero Wildensee. Tímto malým rájem byste se mohli procházet celé hodiny, ale koneckonců se vždycky můžete zastavit v útulné horské chatě. Pokud si to všechno chcete prohlédnout z ptačí perspektivy a zároveň poznat krasové vrcholy pohoří Totes Gebirge, vystoupejte na skalnatý a osamělý Rinnerkogel - daleký výhled z vrcholu rozhodně stojí za to se zapotit. Z parkoviště v Offensee se vydáme po lesní cestě podél východního pobřeží. Stále po značce 212 a směrovkách k chatě "Rinnerhütte" dojdeme k Moosbründlu v čele údolí Seeau. Cesta se brzy stává strmější a klikatí se po strmém svahu vedle stěny vodopádu přes nespočet vlásenkových zatáček a schodů. Přes hliníkové schody k Rinnerboden (prameni), dále přes suťový svah a mírně stoupající vysoké údolí k chatě Rinnerhütte (Rinnerstüberl). Pokračujte podél potoka až k rozcestí: Přímo před vámi se dostanete do skalnatého sedla, za nímž se nachází kotlina s malým jezerem Wildensee. V sedle odbočuje cesta 231 doprava směrem k Rinnerkogelu. Brzy se setká s cestou, která vede přímo od Rinnerboden a po které stoupáme doleva k Rosskogelgrube. Pokračujeme v prudkých vlásenkových zatáčkách a mezi horskými borovicemi a závrty k Rinnersattelu, zde odbočíme doprava a přejdeme kamenitý západní svah k vrcholovému kříži. Sestup vede po stejné trase.

Odpočívadla:
Restaurace a občerstvovací stanice v Offensee, Rinnerhütte.