Puchheimer Au Rundwanderweg

• vhodné pro rodiny
  • vhodné pro kočárky
  • vhodné pro děti (v libovolném věku)
  • okružní cesta

výchozí místo: 4800 Attnang-Puchheim
Cílové místo: 4800 Attnang-Puchheim

nejvyšší bod: 411m
Obtížnost: velmi lehký, -á, -é
Kondice: lehký, -á, é
panoráma: prakticky žádný rozhled

Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

Krásná túra lužním lesem a podél řeky. Mezi mostem přes řeku Ageru a ochrannou zídkou je kovová brána, která vede na stezku na levém břehu řeky Agery. Tato stezka se táhne mezi břehovou ochrannou zdí a břehem řeky, kde k odpočinku vybízejí tři lavičky. Stezka pokračuje podél horní části břehové ochranné hráze. Dojdete k propustku, který přivádí vodu do Weissenbachu pod řekou Ager. Za tímto místem vede stezka do záplavového území a vede asi 10 až 20 metrů od levého břehu řeky. Jak cesta pokračuje, dojdete na rozcestí, naše cesta pokračuje v pravém pruhu. Ager se nyní stáčí obloukem po proudu k severu až k jezu Ager, od kterého je Mühlbach odkloněn. U tohoto jezu je také dlouhá peřej. Zároveň se dostanete na značenou naučnou stezku, po které pokračujete dál. Podél této naučné stezky upozorňují tabule na zvláštnosti lužního lesa.
Na další křižovatce se silnicí přes lužní les pokračujte po naučné stezce směrem na sever. Po krátkém úseku přejdete průmyslovou železniční trať a opět několik laviček vybízí k odpočinku. Krátce poté se naučná stezka větví doleva. Okružní trasa však pokračuje rovně podél lužního lesa. Poté, co již uvidíte budovy hradu Puchheim a předhradí na kopci, překročíte potok Weissenbach a narazíte na lipovou alej. Cesta pokračuje k rybníkům, které leží přímo pod hradem a vnějším předhradím. Jděte vlevo podél rybníků jihozápadním směrem, doprovázeni starým lipovým stromořadím.
I zde vás k odpočinku vybízí několik laviček. Cesta pokračuje směrem k ulici Gmundner Straße a nabízí krásný výhled na poutní kostel a hrad. Tato cesta vás dovede zpět k výchozímu bodu v zahradě pro hosty "Weissl".
Parkování
  • parkovací místa: 100
  • Parkoviště pro autobusy: 4
  • Vhodné pro skupiny
  • Vhodné pro školní třídy
  • Vhodné pro děti (v libovolném věku)