© Foto Oberösterreich Tourismus GmbH/Robert Maybach: Schneeschuwandern im Mühlviertel in der Nähe von Bad Zell.

Angerkogel Ski Tour (prohlídka prostor Hintersteineralm)

výchozí místo: 4582 Spital am Pyhrn

Kondice: střední
panoráma: skvělé panorama

sníh

Lyžařská túra Angerkogel (turistická oblast Hintersteineralm)
Lyžařská túra na vrchol Angerkogel je krásná a bezpečná zimní trasa, často je zde až do jara nasněžený prašan. Většinou je tato túra díky výchozímu bodu příznivě položenému ve vysoké nadmořské výšce možná už také v prosinci. Je vhodná též pro začátečníky, avšak při špatném počasí a v mlze je zde obtížná orientace.

Výstup:
Z parkoviště se vraťte zpět po silnici k salaším Hintersteineralmen. Potom pokračujte dále nalevo přes most, který přechází přes potok až na konec údolí. Zde dále soutěskou Gschwandgraben nahoru, zpočátku úzkou stezkou, částečně přes vyvrácené stromy.
Nakonec se cesta rozšíří, kříží se jednou s lesní cestou, potom doprava vzhůru po silnici. Po asi 1.500 metrech doleva stoupejte po stopě, která je k dispozici. Tato vede nejprve hustým lesem, později stále směrem na západ až k chatě Aiplhütte (lovecká chata).
Nyní stoupejte dále přes planinu rovně nahoru. Buďte obzvlášť opatrní za špatného počasí a v mlze kvůli obtížné orientaci. Pak stopa pokračuje řídkým lesem do kopce a z kopce do krásného modřínového a borového lesa. Skály vrcholové brány zanecháte vlevo a stoupáte k sedlu. Zde budete mít nádherný výhled na vrchol a na další výstup. Nejprve půjdete zvolna z kopce, potom přes jižní svah vzhůru. Na závěr se držte trochu doprava a tak dosáhnete vrcholu Angerkogel ve výšce 2.114 metrů.

Sjezd:
Sjíždíte nejdříve tak, jak jste stoupali nahoru. Když přijedete na lesní cestu, nejezděte do soutěsky Gschwandgraben, nýbrž podél silnice doleva až k salaši Hintersteineralm. Můžete si vybrat také alternativu přes soutěsku Lärchkogelgraben.

Varianta sjezdu:
Krátce nad chatou Aiplhütte jeďte doprava a sjížďějte soutěskou Lärchenkogelgraben až k lesní cestě, potom pokračujte dále ve stopě výstupu.

výchozí bod: Na parkovišti u bývalého depa údržby silnic na Pyhrn Pass je k dispozici maximálně 50 parkovacích míst (poplatek za parkování)! Další možnosti parkování: parkoviště u lanovky Wurzeralm (turistický poplatek se platí v pokladně), parkoviště na vrcholu průsmyku Pyhrnpass nebo na Lexgraben (hranice se Štýrskem).
cílový bod: Na parkovišti u bývalého depa údržby silnic na Pyhrn Pass je k dispozici maximálně 50 parkovacích míst (poplatek za parkování)! Další možnosti parkování: parkoviště u lanovky Wurzeralm (turistický poplatek se platí v pokladně), parkoviště na vrcholu průsmyku Pyhrnpass nebo na Lexgraben (hranice se Štýrskem).

Podrobnosti - lyže
  • sestup: Obtížnost: střední, 1136 Výškové metry
dosažitelnost / příjezd

Ze Spital am Pyhrn jeďte na Pyhrnpass (B138).
Parkoviště u bývalé vozovny údržby silnic na Pyhrn Pass nabízí maximálně 50 parkovacích míst (za poplatek)!

Parkování
  • parkovací místa: 50
Všeobecné informace o cenách

Na parkovišti u bývalé vozovny údržby silnic na Pyhrn Pass (za poplatek) je k dispozici maximálně 50 parkovacích míst!

možnosti placení
Jiné možnosti platby
placení v hotovosti
  • Vhodné pro seniory
  • Vhodné pro jednotlivce
  • Vhodné s přáteli
  • Vhodné ve dvou
  • časná zima
  • největší zima, opravdová zima

Angerkogel Ski Tour (prohlídka prostor Hintersteineralm)