Okruh Bärensteinrunde

Kondice: střední
panoráma: výlet snů

Asfalt, Cesta / stezka, Turistická cesta

Skalní útvar Bärenstein Vám nabízí nádherné výhledy na jihočeskou Lipenskou přehradu, k rodnému místu Adalberta Stiftera Horní Plané, na celou Šumavu, při hezkém počasí dokonce až k Alpám. Skalní útvary Hochbuchet a Liebesfelsen nabízí taktéž nádherné výhledy. Dalším lákadlem na této túře je jezírko Michaelsquelle s možností využítí Knaippovi metody.
Značení: Žluté hliníkové značky, také červeno-bílo-červené barevné značení na stromech.
0 km Výlet začíná na tržišti Aigen-Schlägl (600 m n. m.) v ulici Waldgasse. Stezka vede několik set metrů na sever podél ulice Höhenstraße. Odbočte ze silnice na lesní cestu, kolem mlýnského kola a dále k mlýnskému náhonu.

1,8 km dlouhý pramen Michaelsquelle. Voda z pramene vytéká přímo volným proudem. Pod ním se nachází Kneippův bazén. Tento šlapací masážní bazének slouží k přírodní reflexní terapii nohou. (Pozor: rozdělení Bärensteinrunde, Waldsteig a Mühltalblickweg!) Vydejte se po stezce č. 41, u Bitterkapelle přejděte asfaltovou silnici a jděte po lesní cestě kolem Räuberhöhle. Krátkou odbočkou dojděte na Liebesfelsen (od nepaměti oblíbené místo setkávání a vyhlídky) a zpět. Pokračujte do kopce k

Hochbuchet (3,7 km), nádherný výhled do údolí. V dokumentech kláštera Schlägl se uvádí, že se zde v letech 1762-1775 konaly velké poutě. Dále do kopce k

4,5 km na Grünwald (926 m). Grünwald býval čistě dřevařskou osadou. V Grünwaldu odbočte vlevo na asfaltovou silnici. Po cca 200 m odbočte na polní cestu. Nyní pokračujte mírně do kopce po lesní cestě až k tzv.

6,0 km Bärenstein (1077 m) - nádherný výhled na Vltavskou přehradu. Český masiv vznikl před 300 miliony let. Dešťová voda, která se vsakovala do země, vymývala podzemní pukliny a jeskyně, začal rozklad žulových bloků a vznikly oblé tvary vltavínů. Pokračujte po lesní cestě mírně z kopce do Grünwaldu. Až dojdete na parkoviště, odbočte nejprve doprava a asi po 40 m opět doleva. Pokračujte po stezce č. 41, až dojdete k tzv.

8,2 km rozcestí Bärensteinrunde "Aigen-Schlägl 3,3 km". Po této lesní cestě sestupujeme z kopce také po stezce Falkensteinerweg (110) zpět do města.

11,5 km Aigen-Schlägl.

Vyžádejte si naši turistickou mapu za 3,00 EUR.
výchozí bod: Nádraží Marktplatz v Aigenu im Mühlkreis.
cílový bod: Nádraží Marktplatz v Aigenu im Mühlkreis.

další informace:

E-Mail info@boehmerwald.at
web www.boehmerwald.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku navštiv nás na Instagram náš videokanál na Youtube