V detském lese

• domácí zvířata povolena
  • vhodné pro rodiny
  • vhodné pro děti (v libovolném věku)

výchozí místo: 4842 Zell am Pettenfirst
Cílové místo: 4842 Zell am Pettenfirst

Výškové metry (vzestupně): 154m

nejvyšší bod: 706m
Obtížnost: lehký, -á, é
Kondice: lehký, -á, é
panoráma: jednotlivé výhledy

Turistická cesta

Zábava pro celou rodinu na cestě k chatě Pettenfirsthütte
Jednoduchá pěší túra po zásobovacích cestách a příjemných lesních stezkách s mnoha zábavnými zastávkami. Uprostřed Horního Rakouska existuje minipohoří, které je vlastně údolím: před zhruba 17 miliony let tady začalo vysychat moře, jehož dno vyplnil říční štěrk z právě vznikajících Alp.

O deset milionů let později se tady začalo dařit
cypřišovému lesu, který také brzy zmizel pod splaveninami. Až v geologicky nejmladší době začala eroze více než 200 m vysokého štěrkového nadloží:

Tak vznikly horské hřebeny Hausruck- a Kobernaußerwald. Pozůstatky pravěkých stromů byly využívány v 19. a 20. století v podobě uhlí. Na jižním výběžku pohoří Hausruck stojí chata Pettenfirsthütte.

Nejkrásnější cesta k ní vede přes unikátní „Dětský les“. Začíná u poutního kostela v Zell am Pettenfirst, jehož překrásný barokní oltář je dílem Thomase Schwanthalera. U základní školy vám informační stanoviště prozradí, kudy dál.

Ukazatel vás nasměruje k Pettenfirsthütte. Za několika domy přejdete louku a vydáte se nahoru k okraji lesa. Tam půjdete doleva po asfaltové cestě, která se brzy změní na vozovou cestu. A teď to začne:

Najdete tady plovoucí listy a skákací hřiby, navštívíte hnízdo z mastku a po visutém mostu půjdete pozdravit žabího krále. Brzy odbočíte doleva na Mitterweg – ale nejdřív si ještě projdete zdejší cestu naboso.

O něco později zahnete zase doprava a začnete stoupat k hřebenu Hausruckwaldu. Cestou kolem lesních postelí, zvonkoher a kytary k lezení i šplhání se dostanete k houpačce na stromě.

Nakonec půjdete doprava po hraně vybudované ze zkameněného štěrku a zajištěné zábradlím až k pohádkové zastávce u chaty, např. kolem liščí nory a domečku na stromě. Tuto cestu si můžete klidně projít častěji – malí i velcí poutníci objeví vždycky něco nového!

Pokud se nechcete vracet po stejné cestě, můžete zvolit některou z variant zpáteční cesty. Nejkratší odbočuje 200 m na jih od příjezdové cesty k chatě doprava.

Když se ale vrátíte zase do sedla na severní straně chaty, pak doporučujeme přejít hřeben až k silnici do Thomasroithu; tam odbočuje doleva sestupová cesta přes Kreuth. Nebo půjdete po lesnatém hřebenu nahoru a dolů až k místu, kde se napojuje horká cesta Ampflwanger Höhenweg.

Po ní půjdete doleva až k silnici z Ampflwangu do Zellu, kousek dál a pak doleva dolů do Roithu. Odsud se dostanete po lučních a zásobovacích cestách zpátky k výchozímu bodu.

Možnosti občerstvení:

• tématická cest
členské slevy
  • Vhodné pro školní třídy
  • Vhodné pro děti (v libovolném věku)