Warscheneck pres Roßleithen - Dümlerhütte - Warscheneck - Zellerhütte - Roßleithen

• okružní cesta

Kondice: těžký, -á,-é
panoráma: skvělé panorama

Turistická cesta

Vydejte se z Roßleithenu, kolem pramenu Pießlingu k chatě Dümlerhütte, dál na Rote Wand a Warscheneck a zase zpět přes Zellerhütte do Roßleithenu. Mohutný - to je nejspíš správná charakteristika vrcholu Warscheneck, který kraluje východní části pohoří Totes Gebirge. Dlouhé jsou všechny cesty na jeho drsný vrchol, odkud je nádherný panoramatický výhled od předhůří Alp až k pohoří Niedere Tauern.

Možná nejkrásnější z nich začíná u kovárny kos v Roßleithenu a vede zpočátku souběžně s trasou 57 k pramenu Pießlingu. Před ním odbočíte doprava na značení cesty č. 293 do lesa a půjdete do kopce k dolní stanici nákladní lanovky. Před ní vlevo začíná značená stezka, která se táhne vzhůru - několikrát se dotýká úvozových cest - přes Roßleithenreith. Tam se zleva napojuje cesta č. 218 od Gleinkersee, po které začnete stoupat přes bývalou Tommerlalm k Dümlerhütte.

Teď půjdete po stezce č. 293, která vede po hřbetu nad Stofferkar do sedla pod vrcholem Rote Wand (krásný výhled z tohoto vrcholu byste si museli zasloužit krátkým, ale perným výstupem).

Z Wurzeralm se táhne vzhůru hlubokým zářezem dálková turistická trasa Nordalpine Weitwanderweg 201: Po ní se vyšplháte doprava po strmém a skalnatém hřbetu na hřeben Speikwiese. Kolem oblého vrcholku Toter Mann projdete k nejvyšší stavbě na Warschenecku. Po příkrém, ale vrstveném skalnatém úbočí se dostanete na mírně zešikmenou náhorní planinu, po které se brzy dostanete k trase od Zellerhütte. Doleva se dostanete za několik minut k velkému vrcholovému kříži. Jedinečné a nádherné panoráma.

Pak zpátky ke zmíněné odbočce, odtud ovšem doleva po dálkové turistické cestě 201 na severozápad dolů přes pustinný a holý Arbesboden. Kolem Lagersbergu příkrým sestupem kosodřevinou na řídce zalesněné svahy. A pak už se vaše stezka vine dolů k Zellerhütte. Pro finální sestup jsou zde dvě cesty: Doprava vede značená cesta zpátky do Roßleithenu (cesta č. 290 kolem stranou položeného jezera Windhager See), ale vy zůstanete na dálkové turistické cestě a půjdete na sever k Schafferteichu a do Vorderstoderu.

Charakteristika:
Dlouhá, strmá a náročná horská trasa vysokohorským krasovým terénem na skalnatý vrchol. Na několika exponovaných úsecích musíte mít pevný krok a netrpět závratěmi.
výchozí bod: Roßleithen (historická vodní kovárna)

další informace:
  • okružní cesta
  • možnost ubytování
  • možnost zajistit stravu

dosažitelnost / příjezd

autem:
Ze severu na A9 směr Graz - exit Roßleithen,
z jihu na směru A9 Linz odjezd Roßleithen.