Prechod hory Sarstein

Kondice: těžký, -á,-é
panoráma: skvělé panorama

Turistická cesta

Obertraun, Start: lesní cesta za evangel. hřbitovem,
náročná celodenní túra s cca. 1400 metrů převýšení. Z Obertraunu jdete po cestě číslo
692 až na samý vrcholek Sarsteinu (1.975 m.n.m.) a dále do Bad Goisernu. Možnost
občerstvení: Sarsteinalm, cesta trvá cca. 6-7 hod.

Číslo 1, pokud jde o zobrazení!

Alpin-Feinspitze jsou zajedno: Hohe Sarstein je nejkrásnější panoramatickou horou ve vnitřní Solné komoře. Nahoře je jediná příležitost, jak si prohlédnout ledovec Dachstein a Hallstattské jezero - nemluvě o zbytku panoramatu přes Ausseerlandská jezera až po pohoří Totes Gebirge a vzdálený Wiesbachhorn (Hohe Tauern).

O doprovodnou hudbu se stará odhodlaný Koppentraun, který ze svého 1400 metrů hlubokého zářezu spěchá k vrcholovému kříži. A to nejlepší na tom všem: při sestupu směrem k Obertraunu se můžete kochat téměř dvoukilometrovou scenérií!

Od železniční stanice Steeg-Gosau dojděte k nedalekému železničnímu přejezdu, odbočte doleva a podél hlavní silnice dojděte do nedaleké obce Au. Za venkovským hostincem "Zur Post " odbočte vpravo a jděte po Erlenstraße ke kostelu svaté Agáty. Odbočte doprava na hlavní silnici, za mostem odbočte doleva přes vozovku a vzhůru po staré, místy strmé a dlážděné Pötschenstraße přes obec Sarstein. Na křižovatce u pamětního kamene pokračujte vlevo přes vesnici Wiesleben. Brzy poté odbočte vpravo na značenou a značenou cestu č. 690 do Sarsteinu a opět přejděte ulici Pötschenstraße (pokud budete po následující trase opět klesat, můžete zde také začít na parkovišti u průsmyku Pötschenpass ).

Pokračujte po značené lesní cestě do kopce. Od bývalé "Simonyho vyhlídky" přejděte do hluboce rozrytého údolí Rotengraben, podél kterého pak velmi strmě a v mnoha vlásenkových zatáčkách vystoupáte na vrchol Sarsteinalm. Krátce pokračujte do sedla a odbočte vpravo na stezku č. 692, která kličkuje vzhůru skalnatým úbočím k malé brance. Nakonec přejděte po travnatých svazích vrcholového hřebene k vrcholovému kříži.

Při sestupu se držte stezky č. 692, která klesá k jihu přes 2 km dlouhý hřeben Sarstein. K chatě Sarstein dojdete přes alpské louky. Krátce poté stezka klesá přes strmý lesní hřeben a poté se stáčí doleva úbočím. Nakonec prudce klesáte v mnoha vlásenkových zatáčkách podél Brettsteingraben do Obertraunu.

V případě nouze volejte horskou službu na čísle 140!

Objednejte si turistické mapy oblasti Dachstein Salzkammergut ...

Na 360° panoramatickou trasu přes Bad Goisern ...

výchozí bod: stanice Steeg-Gosau

web www.dachstein-salzkammergut.at
web www.wandern-dachstein.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku navštiv nás na Instagram navštiv nás na Pinterest náš videokanál na Youtube Navštivte naši stránku na Wikipedii